1

سه پروژه عمرانی و آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح می شود

اردبیل – ایرنا – سه پروژه عمرانی و آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع اواخر تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، این پروژه ها که در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد فاز سوم ساختمان دانشکده فنی و مهندسی، خوابگاه دانشجویی و فضاسازی محوطه کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها تحول بزرگی در دانشگاه ایجاد می شود.

دکتر عزیز حبیبی افزود: علاوه بر این احداث گلخانه آموزشی دانشکده کشاورزی با ۱۵۰۰ متر مربع، یادمان شهدا، احداث دانشکده فناوری نوین در نمین و مرکز ستاره شناسی دانشگاه از جمله پروژه های در دست احداث هستند که مطالعات لازم انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آنها شروع می شود.
وی بیان کرد: امسال با حمایت و پیگیری های نمایندگان استنان در مجلس ۵۵ میلیارد ریال به اعتبار دانشگاه اضافه شده و با بهره گیری از این اعتبارات آماده سازی زیر ساخت‌های لازم برای توسعه و آموزش عالی مطمئن برای دانشجویان وا فزایش توانمندی علمی و تخصصی آنها در اولویت برنامه های دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد.

و ی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه‌های مفید پیشنهادی تشکل‌های دانشجویی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۳۵ درصد آنها غیر بومی هستند.

حبیبی افزود: این تعداد دانشجو در ۴۳ گروه آموزشی و در مجموع در ۲۲۵ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۹۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۴ رشته در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.