1

۸۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان اردبیل صادر شد

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور ۸۸ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی جدید این استان در سال جاری خبر داد.

مسعود ایرانی تشریح کرد: این پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی برای واحدهای تولیدی احداثی در نقاط مختلف استان اردبیل با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۳۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال صادر شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در این واحدهای احداثی افزود: همچنین ۲۱۹ فقره مجوز تاسیس از ابتدای سال جاری در استان اردبیل صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری آنها به مبلغی حدود ۶۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۸۴ نفر در صورت رسیدن طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۸۵ فقره معرفی‌نامه به بانک‌های عامل استان برای اعطای تسهیلات به پروژه‌های در حال احداث نیز در این مدت ارائه شده است.

وی با اشاره به صدور ۸۱۷ فقره مجوز فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، اضافه کرد: امسال همچنین واجدان شرایط برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارهای مشاغل خانگی استان اردبیل به بانک‌های عامل معرفی شدند که در مجموع تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

افزون بر یک هزار واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان اردبیل فعالیت دارند.

اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.