1

شهید گمنام فضای دانشکده فناوری نمین را عطرآگین کرد

 فضای دانشکده فناوری‌های نوین شهرستان نمین با ورود پیکر مطهر شهید گمنام، معطر شد و دانشگاهیان با استقبال از شاهد بی‌نام، یاد و خاطره همه جانفشانان دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان‌های امام و امت تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از چند روز قبل که به‌مناسبت ایام فاطمیه، پیکرهای ۹ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس وارد اردبیل شده، نقاط مختلف این استان شاهد برگزاری آئین‌های استقبال شهداست.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز شنبه در آئین استقبال از شهید گمنام در دانشکده فناوری‌های نوین نمین گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس جانفشانی شهدا و ایثارگران است و امنیت و آرامش امروز را مدیون رشادت‌ها و خون پاک شهدا هستیم.

اسماعیل چمنی با بیان اینکه شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: شهدا بزرگترین هستی خود را تقدیم ما کردند و ما در سایه خون این عزیزان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و ایران جزو ۱۰ قدرت برتر نظامی و موشکی دنیاست.

فرمانده سپاه ناحیه نمین نیز در این برنامه با بیان اینکه از اول خلقت بشر، پایه ۲ جریان حق و باطل در دنیا برنامه‌ریزی شده، گفت: اولین شهید تاریخ هابیل نام داشت و در مقابل وی قابیل مظهر شرک و نفرت قرار گرفت و پیامبران الهی برای بازگشت انسان به فطرت خویش مبعوث شدند.

سرهنگ پاسدار صالح زارع افزود: در عاشورا خون سیدالشهدا (ع) شگفتی‌های عظیمی در دنیا بوجود آورد و سرانجام انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از نهضت سیدالشهدا شکل گرفت و امام خمینی (ره) با هدف راهبردی تشکیل جمهوری اسلامی، انقلاب را آغاز کرد و این انقلاب با همراهی مردم به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری پس از عبور از پیچ‌های خطرناک به قله نزدیک شده‌ایم و با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، نظامی حاصل شده در حال رسیدن به راس قله هستیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ولایت فقیه است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) اولین فردی بود که برای دفاع از ولایت قیام کرد و جوانان با تاسی از او برای دفاع از ولایت، خاک و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و در مقابل کفر ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نمین برگزاری محافل شهدا را جزو شعائر الهی عنوان کرد و ادامه داد: عزت و احترام شهدا نزد خداوند بسیار بالاست و بالاترین مقام در آستانه ورود به جهان آخرت مقام شهادت است و دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه مطالبه‌گر باید نسبت به جنگ رسانه‌ای دشمن آگاه و هوشیار باشند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است ، تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است و دانشکده فناوری‌های نوین نمین زیرمجموعه دانشگاه محقق اردبیلی است.