1

بیش از ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی در اردبیل کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از ۱۵۰ هزار نخ سیگار و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در اردبیل خبر داد.

 سرهنگ عادل منیر درمصاحبه با خبرنگاران گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان ، به‌دنبال دریافت گزارش مردمی منبی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پژو حامل سیگار قاچاق در محور سراب – اردبیل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش دریافتی با هماهنگی قضایی اقدام به کنترل خودروهای عبوری و پوشش انتظامی در محور سراب – اردبیل کردند.

وی اظهار کرد: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری خودرو پژو مورد استفاده قاچاقچیان را شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن موفق شدند، ۱۵۰ هزار نخ سیگار خارجی و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق کشف و ضبط کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بیش از ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ منیر اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین با اشاره به برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز، افزود: هموطنان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.