1

چهار مدرسه با ۱۱ کلاس درس در استان اردبیل افتتاح شد

چهار واحد آموزشی با ۱۱ کلاس درس که با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان اردبیل احداث شده است، روز چهارشنبه طی آیینی به بهره‌برداری رسید.

 مدرسه سه کلاسه روستای خراوان و مدرسه ۲ کلاسه روستای مزرعه‌جهان شهرستان مشگین‌شهر به همراه مدرسه سه کلاسه روستای کریق و مدرسه سه کلاسه روستای قزل قیه بخش هیر شهرستان اردبیل با حضور نماینده مجتمع صنایع غذایی میهن، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل به طور همزمان افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در آیین افتتاح این واحدهای آموزشی با تقدیر از اقدام خیرخواهانه مجتمع صنایع غذایی مهین گفت: امروز چهار پروژه از پنج پروژه این مجموعه در استان اردبیل افتتاح شد و مشارکت خیریه این مجموعه تولیدی در ساخت واحدهای آموزشی دیگر ادامه خواهد داشت.

بهزاد محمدی با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی سال‌های قبل در زمینه مدرسه‌سازی در استان افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل دنبال برقراری عدالت آموزشی و توسعه متوازن در کل استان است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی چهار شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز نسبت به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور بیان کرد: برای رفع این نیاز، با حمایت استاندار، در حال رایزنی با بنگاه‌های اقتصادی مهم کشور هستیم.

علی مرادی ، نماینده مجتمع غذایی میهن نیز در این آیین گفت: این مجموعه اقتصادی و تولیدی در عمل به مسئولیت اجتماعی خود ، ۱۲۰ مدرسه در ۲۰ استان کشور در حال ساخت دارد که از این تعداد پنج واحد آموزشی سهم استان اردبیل است.

به گزارش ایرنا، مدارس روستای خراوان مشگین شهر، روستای کریق و روستای قزل‌قیه با زیربنای ۱۴۲ مترمربع شامل سه کلاس درس، یک اتاق اداری و سرویس بهداشتی و مدرسه روستای مزرعه جهان مشگین‌شهر با زیربنای ۹۳ مترمربع شامل ۲ کلاس درس ، یک اتاق اداری و سرویس بهداشتی احداث شده است.

بنا به اعلام میرکمال‌الدین میرجعفریان ، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل، این استان برای رسیدن به سطح استاندارد آموزشی، نیازمند احداث پنج هزار کلاس درس جدید است.

به گفته جواد قرآن نویس ، رئیس مجتمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تاکنون ۴۲۰ واحد مدرسه با یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در این استان توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده و هم اینک ۲۵۰ پروژه مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین در استان در حال ساخت و تکمیل است.