1

۸۹ قطعه ماهی از صیادان متخلف در پارس‌آباد کشف شد

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد از کشف و ضبط ۸۹ قطعه ماهی از صیادان متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، شاهین جهانگیرزاده روز اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری ماموران پاسگاه مرزی حوزه شهرستان اصلاندوز و طی ماموریت گشت و کنترل شبانه موفق به دستگیری صیادان متخلف شدند.

وی ادامه داد: این افراد متخلف با استفاده از دستگاه شوکر برقی اقدام به صید غیرمجاز ۸۹ قطعه انواع ماهی در رودخانه ارس کرده بودند که پس از تشکیل پرونده، به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

وی گفت: همچنین در ماموریتی دیگر، یک قبضه اسلحه هنگام شروع به شکار از یک شکارچی متخلف ضبط شد.

جهانگیرزاده بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت به صورت شبانه‌روزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود و در صورت مشاهده

هرگونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

رودخانه ارس مهم‌ترین و پر آب‌ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان‌شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلومتر جریان دارد.