1

خط انتقال گاز به شمال استان اردبیل طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: فاز اول و دوم خط انتقال گاز به شمال این استان و شهرک گلخانه‌ای دشت مغان، طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست و در مدت یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل، میرسعید سیدمتین روز یکشنبه در بازدید از پروژه در حال اجرای خط انتقال ۱۶ اینچ حد فاصل پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای مغان اظهار کرد: این طرح‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در بخش کشاورزی کشور است که به‌طول ۲۶ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی همچنین در بازدید از فاز اول پروژه گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای بزرگ شمال استان اردبیل گفت: این پروژه در چهار فاز تعریف شده و فاز اول به‌طول ۷۶ کیلومتر و قطر ۲۴ اینچ از سه‌راهی نیروگاه تا شهرستان گرمی و فاز دوم از پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای مغان به‌طول ۲۶ کیلومتر است.

عقیل شکری ، مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل هم در این بازدید با اشاره به اهمیت این پروژه برای صنعت، کشاورزی و پایداری گاز در شمال استان، تسریع روند اجرای پروژه و بهره‌برداری زود هنگام آن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا ، خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل از منطقه چلوند استان گیلان به امتداد ۵۵ کیلومتر و با ۲۰ میلیون یورو و ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار امسال کلنگ‌زنی شده است و با تکمیل و بهره‌برداری از آن ظرفیت تامین گاز در استان اردبیل از روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.