1

تامین زیرساخت‌های درمانی استان اردبیل نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: تامین زیرساخت‌های درمانی و جبران عقب‌ماندگی در تخت‌های بیمارستانی این استان نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سعادت جلیلی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای ارائه خدمات درمانی مناسب به شهروندان استان اردبیل سه هزار و ۹۷۰ تخت نیاز است که باید ظرفیت بیمارستانی به همین تعداد تخت ایجاد شده و مورد استفاده قرار گیرد ولی هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۳۵ تخت بیمارستانی در این استان فعال است.

وی میانگین کشوری تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر را ۲.۱ تخت اعلام کرد و افزود: این رقم در استان اردبیل ۱.۸۵ تخت برای هر هزار نفر بوده و این استان در ظرفیت تخت فعال بیمارستانی ، ۲۵ صدم تخت عقب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: برای رسیدن این استان به میانگین کشوری تخت بیمارستانی باید یک هزار و ۶۳۵ تخت بستری جدید با احداث مراکز بیمارستانی جدید تامین شود که عملیات اجرایی این نیاز، در قالب سه پروژه بزرگ آغاز شده است.

وی بیان کرد: برای تامین زیرساخت‌های بیمارستانی در استان اردبیل عملیات احداث ۲ مرکز بزرگ و یک مرکز مکمل و الحاقی درمانی به ظرفیت یک هزار و ۶۶۰ تحت از چند سال قبل آغاز شده است.

سعادت افزود: در قالب پروژه‌های مربوط به رفع این نیاز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف‌زاده شهر اردبیل با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال است که پس از تکمیل، جایگزین بیمارستان فاطمی اردبیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این مرکز درمانی ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و پس از ساخت توسط وزارت راه و شهرسازی، تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: عملیات احداث بیمارستان بزرگ یک هزار و ۴۰ تختخوابی واقع در سایت مرکزی دانشگاه نیز در ۲ فاز ۵۲۰ تختخوابی از چند سال پیش آغاز شده و فاز نخست آن هم اکنون با هفت درصد پیشرفت فیزیکی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال ساخت است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، بیمارستان الحاقی ۸۰ تختخوابی شهرستان مشگین‌شهر نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که به زودی با تامین اعتبار آن، عملیات ساخت این مرکز درمانی تسریع می‌شود.

سعادت اضافه کرد: هم‌اکنون ۶۴ پروژه بهداشت و درمان در استان اردبیل در حال احداث و اجراست که با تکمیل اجرای آنها، بخشی زیادی از نیاز استان رفع خواهد شد ولی در کنار این امر باید برای نوسازی مراکز درمانی در حال استفاده نیز سرمایه‌گذاری شود.