1

چهار طرح زیرساخت گاز استان اردبیل در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل اعلام کرد: چهار طرح زیرساخت در بخش گاز استان از جمله خط دوم گازرسانی چلوند – اردبیل به‌طول ۵۵ کیلومتر در حال اجراست و با بهره‌برداری از آنها میزان انرژی ورودی استان از ۱۲ به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شرکت گاز استان اردبیل ، میرسعید سیدمتین روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان و نیاز آن حجم گلخانه به گاز اظهار کرد: گازرسانی به بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، فاز ۲ خط انتقال گاز ۱۶ اینچ پارس‌آباد – شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۵ کیلومتر با بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله طرح‌های مهم زیرساختی در بخش انرژی استان است

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها برای اجرای طرح‌های نوین کشاورزی، ایجاد صنایع وابسته، تقویت زیرساخت انرژی شمال استان و همچنین رونق و رواج کسب و کار مردم بسیار حائز اهمیت است و با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: میزان ورودی گاز به استان طی سال‌های گذشته به واسطه عدم شناسایی نیازمندی‌های استان به یکی از دغدغه‌های جدی تبدیل شده است اما خوشبختانه تکمیل زیرساخت‌های لازم در حوزه گاز طبیعی، توسعه پایدار و پیشرفت صنعتی و کشاورزی استان را رقم خواهد زد.

سیدمتین در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز گفت: این تصور که به اندازه مصرف باید تولید کنیم صحیح نیست، اما الگوی مصرف باید رعایت شود و انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت تبلیغ شرکت گاز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای استفاده بهینه و ایمن از گاز اقدام شود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار نسبت به فرهنگ‌سازی ایمنی و صرفه‌جویی و تبیین اقدامات جهادی شرکت گاز در ادارات، مساجد و تریبون ائمه جماعات استان اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: ظرفیت بالقوه‌ای در روحانیون و مبلغین دینی در راستای ترویج مصرف بهینه انرژی وجود دارد و با همکاری تنگاتنگ می‌توان با ارائه اقدامات و عملکرد حوزه گاز، در فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز نیز گام موثری برداشت.

ظرفیت گاز استان اردبیل حدود ۱۲ میلیون متر مکعب است که با اجرای خط دوم انتقال گاز (چلوند – اردبیل) این ظرفیت به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

تکمیل این خط علاوه بر پایدارسازی شبکه گاز استان چشم‌انداز مناسبی برای واحدهای تولیدی به‌ویژه گلخانه‌های شمال استان فراهم می‌کند.