1

رفتارشناسی مدعیان خدمت

اسفندماه موعد برگزاری انتخاباتی است سرنوشت‌ساز و بسیار مهم. اعلام آمادگی ۵۰ هزار نفر در مرحله اول ثبت‌نام، نشان‌دهنده اهمیتی است که مردم به سرنوشت خود و آینده مجلس شورای اسلامی دارند.

آن‌چه که برای انقلاب و کشور در همه انتخابات اهمیت دارد میزان مشارکت است. مشارکت در اولویت همه اقدامات مربوط به انتخابات می‌باشد. مجلسی می‌تواند به‌خوبی اعمال حاکمیت بکند و با تصویب قوانین جامع برای انقلاب و کشور آینده روشنی ترسیم نماید که نمایندگان‌اش با مشارکت بالای مردم انتخاب‌شده باشند.

نقش رسانه‌ها و کسانی که خود را در قبال جامعه، مردم، کشور و انقلاب مسئول می‌دانند در فراهم کردن زمینه برای مشارکت بالا مهم و غیر قابل انکار می‌باشد.

حرکت‌ها و رفتارها و موضع‌گیری‌هایی که در راستای خدشه وارد کردن به وحدت و یکپارچگی و درنهایت مشارکت بالای مردم منجر بشود برخلاف منافع جامعه و مردم است و باید قاطعانه با آنها برخورد گردد

با پیگیری‌های خطوط رسانه‌ای در چند ماه گذشته، به‌نظر می‌آید مأموریت برخی‌ها در جهت فاصله انداختن بین هواداران، ایجاد شکافی عمیق بین نامزدها، زیر سؤال بردن خدمات و پوشش دادن ضعف‌ها و کاستی‌ها باشد.

از هر حلقومی که فریاد تشویق برای به راه انداختن این قبیل رفتارها بیرون آید در صداقت‌شان باید شک کرد و از همراهی با آنها خودداری نمود.

عده‌ای که همیشه نان خود را در تنور اختلافات بین مسئولین و دست‌اندرکاران جستجو می‌کنند سعی بر آن دارند که به نامزدها و به‌خصوص نامزدهایی که از قدرت تصمیم‌گیری پایینی برخوردارند بقبولانند که بهترین روش برای رأی آوردن تخریب چهره‌های موفق می‌باشد.

افرادی که هر روز خود را به یک نامزد منتسب می‌کنند و صبحانه را با یک کاندیدا، نهار را با نامزدی دیگر و فرصت باقی‌مانده‌ را در دیگر ستاد سپری می‌کنند هدفی جز ضریب دادن به حاشیه‌ها و گل‌آلود کردن آب و رسیدن به اهداف شوم‌شان ندارند.

رفتارشناسی مدعیان خدمت، نشان‌دهنده میزان پایبندی آنها به حرف‌هایی است که می‌زنند و به ادعاهایی است که از زبانشان جاری می‌شود. تمرکز همه توان و امکانات برای مصادره حاصل تلاش و دوندگی‌های دیگران نوعی فرار از واقعیت و اعتراف به ناکارآمدی و فرصت‌طلبی است.

ملت ایران بار دیگر با یک تحرک جدی و حضور همه‌جانبه در صحنه بر اهمیت مجلس و نقش آن در سرنوشت ملت و کشور مهر تأیید خواهند زد.