1

مرکز جامع سلامت شهرستان گرمی افتتاح شد

 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید باکری شهرستان گرمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

 این مرکز بهداشتی که در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع احداث شده است، دارای بخش‌های مختلف بهداشت کار، بهداشت محیط، داروخانه، دندانپزشکی، خدمات سلامت زنان و زایمان و بخش‌های مرتبط درمانی و آموزشی بوده و در مدت ۲ سال احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آیین افتتاح این مرکز گفت: برای احداث این مرکز سلامت در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر علی محمدیان اردی افزود: این مرکز به ۹ خانه بهداشت روستایی و بخشی از جمعیت شهری خدمات ارائه خواهد کرد و ۲۲ هزار نفر از جمعیت شهرستان را زیرپوشش خدمات قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه‌های بهداشت و درمان و علوم پزشکی در شهرستان گرمی در حال احداث است و هم‌اکنون چندین پروژه با مجموع اعتبارات ۴۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.

وی احداث بخش تکمیلی بیمارستان ولایت شهرستان گرمی، توسعه بخش اورژانس این بیمارستان و احداث ۱۲ واحد مسکن پزشکان از جمله طرح‌های در دست اجرا در این شهرستان ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در قالب توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان گرمی توسعه بیمارستان ولایت، تجهیز و توسعه بخش زایمان و اورژانس این بیمارستان آغاز شده و هم‌اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.