1

انتظار از کاندیداها

بدون تردید ماه‌های اخیر به‌عنوان فصل هوشیاری و پایداری ملت ایران خواهد بود. ملتی که با موفقیت، بحث انتخابات مجلس را پشت‌سر خواهند گذاشت و نقشه همه دشمنان قسم‌خورده را برآب خواهند کرد.

مردم با قاطعیت در مقابل افزون طلب‌ها و زیادت خواهی‌ها ایستادگی می کنند و با انتخاب چهره‌های مردمی و در خط نظام و انقلاب و دارای پیشینه روشن و عاری از هرگونه شائبه، فریاد بلند عدالت‌خواهی و شایسته‌سالاری را سر خواهند داد.

آنهایی که برای رسیدن به صندلی مجلس از ماه‌ها قبل برنامه داشته و در محافل نسبت‌به مطرح کردن خود اقدام نموده‌اند این روزها با شیطنت‌های عده‌ای که بیشتر به‌دنبال منافع شخصی‌اند تا منافع جامعه و منطقه از خود به عنوان راه‌یافته قطعی به مجلس نام می‌برند و چنان رفتار می‌کنند و سخن می‌گویند انگار که در مجلس شورا نشسته‌ و مورد اعتماد مردم قرار گرفته‌اند.

مورد اقبال مردم قرار گرفتن و به دست آوردن عنوان نمایندگی مردم، کار آسانی نیست باید از راه پرپیچ‌وخمی عبور کرد و با صداقت و رفتاری مناسب و درست در دل مردم جای گرفت. به‌زور تبلیغات و یا راه انداختن شوهای مختلف و به‌کار بردن رفتارهای تقلیدی و استفاده از شعارهای تاریخ گذشته جز تحمیل هزینه آورده دیگری نمی‌تواند برای نامزدها داشته باشند.

فضای مجازی به عرصه‌ای برای گول زدن نامزدهای احتمالی مجلس تبدیل شده‌است. با صرف هزینه و قرار گرفتن در صفحاتی از فضای مجازی، نامزدها احساس برتری کرده و انتخاب‌شان را حتمی تلقی می‌کنند. آنها نمی‌خواهند که  بپذیرند همه این تعریف‌ها و توصیف‌ها و تمثال‌ها هدفی جز خالی کردن حساب و جیب آنها ندارند و چقدر ضعیف‌النفس هستند و تا چه اندازه برای رسیدن به قدرت بی‌تاب‌اند که با هر چرب‌زبانی عنان اختیار از دست می‌دهند و تحت تأثیر وعده‌های خیالی و اندیشه‌های پوچ و بی‌معنی قرار می‌گیرند.

رقابت در هر عرصه، قانون و مقررات و عرف مخصوص به خود را دارد. رقابت اگر سالم و در چارچوب قانون نباشد چنگی به دل نخواهد زد. نامزدی که از ماه‌ها قبل روش فعالیت در عرصه انتخابات را بر پایه تخریب رقبا، بازی با آبروی مردم، پول پاشی و هزینه‌های غیرمتعارف قرارداده و به سامان‌دهی و راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات جعلی در فضای مجازی پرداخته چگونه می‌تواند مدعی عدالت‌خواهی و خدمتگزاری و پاک‌دستی باشد؟

نامزدی که با همراهی همراهانش قبل‌از اعلام صلاحیت‌ها مرزهای حرمت‌شکنی را می‌نوردد و از هر اقدامی برای تخریب رقبای احتمالی‌اش کوتاهی نمی‌کند چگونه می‌تواند برازنده عنوان بزرگ و باعظمتی چون نمایندگی مردم باشد؟

نامزدی که برگ برنده خودش را پول پاشی و تطمیع این و آن بداند با چه منطق و استدلالی قادر است با فساد مبارزه کند و به دشمن زراندوزان و بی‌تقوایان و فرصت‌طلبان تبدیل بشود؟

کاندیدایی که از اولین روز فعالیت انتخاباتی‌اش کاری جز ضربه زدن به دیگر رقبا نداشته باشد می‌تواند در راستای حفظ حرمت‌ها و جنگ با دروغ و ریا و تزویر گام بردارد و فقط به سربلندی و سرافرازی جامعه فکر بکند؟

 

کاندیداها اگر به فکر جامعه، مردم و نظام هستند بعد از اعلام صلاحیت‌ها باید تجدیدنظر اساسی در شیوه رفتار و تبلیغ بکنند و از همه امکانات و توان برای یک رقابت سالم خود را آماده نمایند. رقابت سالم چون آیینه پاک و بدون لغزش و خطا می‌تواند خوبی‌ها، توانایی‌ها، لیاقت‌ها، سزاواری‌ها و صلاحیت‌ها را بدون کم‌وکاست در اختیار افکار عمومی قرار بدهد و زمینه را برای انتخاباتی پرشور و دشمن‌شکن فراهم نماید. این کمترین انتظاری است که از کاندیداهای تأئید صلاحیت شده می‌توان داشت.