1

حماسه ۹ دی نقاب‌ها و غبارهای مدعیان دروغین را کنار زد

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس­­ شورای اسلامی گفت: حماسه ۹ دی غبارها و نقاب‌های مدعیان دروغین و مصلحت اندیشان را کنار زد و ملت فهیم ما در این روز تاریخی مدعیان دروغین، عافیت‌طلب‌ها و مصلحت‌اندیشان را خوب شناخت و کنار زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم عزیزی

در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در جمع مردم اردبیل اظهار کرد: مردم اردبیل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب اسلام به‌ویژه فرهنگ ناب تشیع در طول تاریخ نقش بزرگی داشته و در سال ۱۳۸۸ هم یک روز قبل از نهم دی ماه پیشقراول دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی بودند.

وی ادامه داد: ۹ دی مظهر بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و حق و باطل شناسی است، اگر در سالگرد این حماسه امروز باز هم حماسه‌ای را در سال ۱۴۰۲ خلق کردند این به دلیل فهم بالا، بصیرت انقلابی، دشمن شناسی، جریان شناس بودن و حق و باطل شناس بودن آنهاست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم رشید ما در نهم دی ماه ۱۳۸۸ و قبل از آن اسیر نقاب‌ها و غبارها را خوب تشخیص دادند و برای یاری دین خدا مردانه قیام کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تبیین برخی دستاوردهای نهم دی ماه اظهار کرد: اولین دستاورد این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز افزایش اقتدار نظام اسلامی و استحکام نظام اسلامی است به طوری که ملت ما روز ۹ دی را به فرصتی برای استحکام نظام اسلامی تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران به دنبال این بودند که بر پیکره انقلاب آسیب وارد کنند اما مردم ما در نهم دی جانی تازه به حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی بخشیدند و ثابت کردند که در مقابل هر توطئه‌ای که بخواهد بر استحکام انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد کند، وارد میدان می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی کنار رفتن نقاب‌ها و غبارها را دومین دستاورد ۹ دی ذکر کرد و گفت: ملت فهیم ما در این روز تاریخی مدعیان دروغین، عافیت‌طلب‌ها و مصلحت‌اندیشان را خوب شناخت و کنار زد، در صف عافیت‌طلبان مصلحت‌اندیشان قرار نگرفت و شعارهای مدعیان دروغین را پس زد.

عزیزی در تبیین سومین دستاورد ۹ دی اظهار کرد: عده‌ای مدت‌ها شعار می‌دادند که رفراندوم برگزار کنید ، حماسه نهم دی یک رفراندم ملی قابل توجه برای کسانی بود که می‌خواستند مانع تداوم ارزش‌های انقلاب شوند و نشان داد که مردم مدافع اسلام، نظام اسلامی و جایگاه ولی فقیه، ولایت فقیه و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی هستند.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را از دیگر دستاوردهای ۹ دی برشمرد و افزود: نظام اسلامی از اولین روزهای پیروزی هم مورد مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت همه دلدادگان مکتب ناب نبوی، علوی و فاطمی بود، اما در ۹ دی زمینه ارتقای مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی فراهم شد ، از سوی دیگر جریان فتنه در همین روز مشروعیت، مقبولیت و هر آنچه دنبال آن بود را از دست داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در سایه ۹ دی اقتدار و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را به همه جهانیان ثابت کردیم، گفت: بزرگترین قدرت بازدارندگی و بزرگترین سرمایه اجتماعی ما ملت ما هست اگر چه ما توانایی تولید انواع سلاح و تجهیزات و هر آنچه در مخیله دشمن نمی‌گنجد را داریم، اما در طول چهار دهه ثابت کردیم قدرت بازدارندگی مردم ما هستند.

وی با بیان اینکه این حرکت تاریخ‌ساز عمق ارتباط مردم و رهبری را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: علاوه بر این در سایه ۹ دی ماه، امکان شناخت جریان‌های واداده و دلداده به مکتب غرب و بیگانگان برای توده‌های مردم فراهم شد، حتی در سایه ۹ دی الگوهای جدیدی را برای دوستی و دشمنی به همه معرفی کردیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: غربی‌ها برآوردهای غلطی در طول سال‌ها داشتند و ظرفیت‌هایی را برای خنثی کردن حرکت بزرگ ملت ایران فراهم کرده بودند ولی ۹ دی نشان داد این برآوردها غلط است و ۹ دی نمایش فروغ همه‌جانبه ملت ایران شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقویت خودباوری و مقابله با تردیدافکنی را از دیگر دستاوردهای حماسه نهم دی برشمرد و گفت: در سایه ۹ دی حرکت پیچیده نظام سلطه و سرویس‌های جاسوسی خنثی شد و ناکارآمدی نظریه‌های غربی ثابت شد و نشان داده شد که این نسخه ها حداقل برای ملت ایران هیچ جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه ما روی اصول انقلاب ایستاده‌ایم، تصریح کرد: دنیا بداند ملت بزرگ ما، درس گرفتگان مکتب عاشورا و دلدادگان مکتب فاطمه زهرا (س) روی اصول انقلاب ایستاده‌اند و از این اصول و آرمان انقلاب و دستاوردهای آن ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، پشیمان‌سازی از گذشته پرافتخار، آشفته‌سازی حال و ناامیدسازی آینده را را سه راهبرد دشمن در مقابله با ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز ملت ایران این پیام را به نظام سلطه داد که ما شما را از راهبرد پشیمان‌سازی ملت ایران از گذشته خود پشیمان خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم راهبردهای شما نه در جغرافیای ایران اسلامی، نه در جهان اسلام و نه در جبهه مقاومت محقق شود و شما از این همه خباثت، دشمنی کینه‌توزی، قتل و غارت پشیمان خواهید شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران با حماسه ۱۴۰۲ ثابت کردند هرگز از این راه پرافتخار خود پشیمان نخواهند شد و تجدید عهد و میثاق با رهبری رهبر فرزانه انقلاب را وظیفه دینی، انقلابی و اعتقادی خود می‌دانند و این این پیام ۹ دی سال ۱۴۰۲ است.

عزیزی گفت: به دشمنان ملت ایران از زبان مردم اردبیل اعلام می‌کنیم اگر چنانچه به امنیت ملت ایران ذره‌ای خدشه وارد کنید همه دنیا را برای شما نا امن می‌کنیم و اگر به دنبال سلب آرامش ما باشید همه دنیا را برای شما ناامن می‌کنیم و قبل از هر اقدامی باید سفارش تابوت‌های خود را بدهید.