1

۳۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

 زمینه آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های استان اردبیل سپری می‌کردند، در هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، رئیس‌کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه استان روز چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: امروز همزمان با روز زن و روز مادر و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این زندانیان با مبلغ محکومیت ۴۵۰ میلیارد ریال آزاد شدند و از جامعه بانوان خیر استان که با کمک‌های خود زمینه آزادی آنها را فراهم کردند، قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو افزود: امسال ۱۸۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که از میان آنها هفت نفر از بانوان بودند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) فضلیت‌های اخلاقی، شخصیتی و سیره زندگی آن بانوی بزرگوار را مورد اشاره قرار داد و از ایشان به عنوان الگویی ماندگار برای تمامی زنان جهان یاد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: مکتب حضرت زهرا (س) می‌تواند زمینه‌ساز مسئولیت‌پذیری در جامعه و انجام صحیح وظایف و رشد فردی و پیشرفت و ترقی کشور در همه زمینه‌های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و امنیتی شود.

 

در جریان جشن که با حضور گسترده بانوان خیر و بسیجی همراه بود، مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال و یک عدد انگشتر طلا با نیت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به ستاد مردمی دیه استان اهدا شد.

مدیحه‌سرایی و تجلیل از تعدادی از مادران شهدا و خیران برتر استان اردبیل از دیگر بخش‌های هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان به میزبانی سالن ولایت سپاه اردبیل بود.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است ، از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد افزون بر چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شده‌اند.