1

قدیمی: درخواست میزبانی از مسابقات هاکی قهرمانی آسیا را ارائه دادیم

 رئیس فدراسیون هاکی گفت: درخواست میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را را در همدان یا تبریز ارائه دادیم؛ قزاقستان و تایلند هم درخواست میزبانی داده‌اند که باید منتظر تصمیم فدراسیون جهانی باشیم.

بهرام قدیمی درخصوص وضعیت تیم ملی بانوان اظهار داشت: در حال حاضر دومین دوره اردوی تیم ملی بانوان در حال برگزاری است تا آمادگی لازم برای حضور در مسابقات آسیایی و انتخابی جام‌جهانی را کسب کنند. در حال حاضر ۲۲ بازیکن از استان‌های مختلف در این اردو حضور دارند و مربی چینی – آمریکایی تیم ملی نیز تاثیر بسیار مثبتی را از نظر فنی در تیم گذاشته است.

وی افزود: درخواست میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را را در همدان یا تبریز ارائه دادیم، قزاقستان و تایلند هم درخواست میزبانی داده‌اند که باید منتظر تصمیم فدراسیون جهانی باشیم.

وی ادامه داد: امسال آمادگی آن را داریم که در مسابقات جام نوروزگاه ویژه بانوان، میزبانی خوبی را در هاکی از کشورهای دیگر داشته باشیم و رقابت‌های جذابی را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون هاکی ایران با اشاره به حضور دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی در اردوی تیم ملی هاکی عنوان کرد: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس کمیته اخلاق آسیا و عوضی از فدراسیون هاکی است و ورزش هاکی را یکی از رشته‌های بومی ایران معرفی کرد. این مسئله نشان می‌دهد که باید حمایت و نگاه ویژه‌ای به هاکی شود. در واقع باید طبق گفته مقام معظم رهبری به همه رشته‌های ورزشی به صورت یکسان توجه داشت.

وی افزود: تیم ملی مردان شاید در مسابقات آسیایی مقام نیاورده باشد ولی در جهان توانستند جایگاه سوم را از آن خود کنند. تیم بانوان در دوره قبل پنجم شدند و امسال باید روی سکو بروند تا سهمیه جام‌جهانی را کسب کنند. امسال بازیکنان تخبه و سرمربی خوبی داریم. از ۲۳ بازیکن فعلی تیم ملی، تنها ۳ بازیکن از گذشته باقی مانده‌اند و ۲۰ بازیکن دیگر بین سنین ۱۶ تا ۲۰ سال هستند و پشتوانه بسیار خوبی را برای ملی ساخته‌ایم.

قدیمی با تاکید بر استفاده از نیروهای دانشگاهی خاطر نشان کرد: باید در ورزش از نیروهای فرهیخته دانشگاهی استفاده کنیم. سرمایه واقعی کشور نیروهای دانشگاهی هستند که به پیشرفت کشور کمک بسیاری می‌کنند.