1

ورود دادستان نمین به ماجرای آلودگی رودخانه قره‌سو

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نمین گفت: حسب بررسی‌های به‌عمل آمده، قسمتی از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی به لحاظ اشکال فنی عملا کارایی نداشته و قسمت دیگر نیز کفایت تصفیه کامل را ندارد.

به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حسن شاهی روز شنبه در بازدید سرزده از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی و نیز محل‌های ورود پساب تصفیه خانه فاضلاب اردبیل به رودخانه قره‌سو اظهار کرد: تصفیه اصولی و مطابق با مقررات زیست محیطی در خروجی فاضلاب اردبیل صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: لازمه جلوگیری از آلودگی رودخانه قره‌سو، ارتقای وضعیت فعلی هر دو تصفیه خانه به دستگاه‌های مجهز و راه اندازی سیستم پایش آنلاین جهت نظارت روزانه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نمین با بیان اینکه به علت عدم بارش، آب رودخانه خشک شده و تنها آب روان، همین پساب‌های آلوده رها شده از تصفیه خانه هاست، افزود: بنابه گزارش‌های واصله، از آب‌های آلوده بعضا در مصارف زراعی منطقه نیز استفاده شده است.

شاهی با انتقاد از عملکرد متولیان امر در این‌خصوص اظهار کرد: پیگیری موضوع آلودگی رودخانه قره‌سو، به صورت جدی از دستگاه‌های مرتبط تا رفع مشکل ادامه داشته و نتیجه اقدامات دادستانی، اطلاع رسانی خواهد شد.