1

پیشرفت فیزیکی برج دوقلوی اکباتان اردبیل به ۴۶ درصد رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح برج دو قلوی اکباتان اردبیل در قالب مجتمع تجاری و مسکونی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت نوسازی و عمران اکباتان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده است.

محبوب حیدری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برج شامل ۱۹۲ واحد مسکونی، ۲۰ واحد تجاری در ۱۹ سقف دارای ۲ طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ، یک طبقه همکف به‌صورت تجاری و لابی و ۳۴ هزار متر مربع زیر بنا در حال اجراست.

وی با اشاره به مشخصات ساختمان برج دوقلوی اکباتان اردبیل افزود: طرح برج دوقلوی اکباتان اردبیل شامل طبقه منفی ۲ با ۱۳۶ واحد پارکینگ، طبقه منفی یک با ۱۰۴ واحد پارکینگ و تاسیسات مکانیکی و همکف شامل؛ لابی، تجاری، خدماتی، رستوران، ورزشی، مهد کودک، رختشورخانه، سرایداری و سالن ورزشی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: سیستم گرمایش موتورخانه مرکزی با نوع نمای سنگی و سازه بتن آرمه با سقف دال بتنی، ارتفاع تا بام طبقه پانزدهم ۶۰ متر از مشخصات فنی طرح است.

وی ادامه داد: طبقه اول این برج با ۱۶ واحد مسکونی، طبقات دوم تا نهم با ۱۶ واحد مسکونی، طبقات دهم تا پانزدهم هم با هشت واحد مسکونی در حال احداث است.

حیدری افزود: برج دوقلوی اکباتان اردبیل دارای هلی پد به ازای هر برج یک باند فرود هلی‌کوپتر می‌باشد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح مهم مشارکتی طبق استانداردهای روز و با رعایت مقررات ملی ساختمان از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شده و بعد از گذشت سه سال با پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی در مرحله دیوار چینی و نازک کاری می‌باشد.

حیدری اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس برنامه و سیاست‌های ابلاغی چندین طرح مشارکتی را از طریق برگزاری فراخوان عمومی به پیمانکاران واجد شرایط واگذار می‌کند.