1

چند طرح عمرانی شهرستان کوثر با حضور استاندار اردبیل به بهره‌برداری رسید

 آبرسانی به روستای چالگرود و ساختمان شهرداری فیروزآباد شهرستان کوثر در سومین دور سفرهای شهرستانی استاندار اردبیل، طی آئینی با حضور مردم و مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

 سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستای چالگرود شهرستان کوثر، اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در جای جای استان را از برکات نظام اسلامی و حاصل تلاش دولت و دستگاه‌های ذیربط دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این آئین گفت: برای آبرسانی به روستای چالگرود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با ۶ لیتر در ثانیه ظرفیت آبدهی، آب مورد نیاز ۵۵۰ نفر اهالی را تا افق سال ۱۴۲۰ تامین خواهد کرد.

علیرضا نعمت سلطانی افزود: برای این طرح عمرانی سه کیلومتر خط انتقال، چهار هزار و ۳۳۵ متر شبکه، ۲ ایستگاه پمپاژ، یک باب چاه به عمق ۱۵ متر، ۲ مخزن بتنی با حجم کلی ۲۰۰ متر مکعب و ۱۸۰ انشعاب آب اجرا شده است.

استاندار اردبیل همچنین در سفر به شهرستان کوثر، ساختمان شهرداری شهر تازه تاسیس فیروزآباد این شهرستان را به بهره‌برداری رساند و در بازدید از ۲ واحد مرغداری در فیروزآباد و کوثر، در خصوص رفع مشکل آب مورد نیاز آن واحدها دستورات لازم را صادر کرد.

عاملی از مجتمع گردشگری پیرتقی شهرستان کوثر نیز بازدید کرد و با اشاره به ظرفیت گردشگرپذیری این مجتمع، توسعه زیرساخت‌ها و امکانات لازم را به منظور رونق صنعت گردشگری در استان ضروری دانست.

وی همچنین در محل اجرای طرح مسکن ملی مناطق یک و ۲ شهری شهرستان کوثر نیز حضور یافت و در بازدید از واحدهای آن، در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت و دستورات مقتضی را در رابطه با اجرای طبق برنامه زمان‌بندی و بدون وقفه آن صادر کرد.

نشست با نخبگان و معتمدان کوثر به منظور بررسی و احصا مشکلات شهرستان از زبان اهالی و اتخاذ تصمیمات کاربردی برای رفع موانع از برنامه‌های دیگر استاندار اردبیل در سفر به شهرستان کوثر اعلام شده است.