1

جریان آب در مشگین‌شهر وصل شد

 مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر از رفع اختلال در جریان آب شرب شهر مشگین شهر و از برقراری مجدد آن خبر داد.

ارسلان فرجی افزود: به دنبال بارش سنگین برف در شهرستان مشگین شهر و دامنه‌های کوه سبلان که ارتفاع برف به بیش از ۶۰ سانتی متر هم رسید، آب آشامیدنی این شهر در ساعات اولیه بامداد امروز با اختلال مواجه شده بود که با تلاش کارکنان امور آب مشگین شهر قطعی آب برطرف شد.

مدیر امور منابع آب مشگین شهر گفت: ساعت پنج بامداد امروز-یکشنبه- پس از دریافت گزارش نوسان آب بلافاصله تیم بحران به آبگیر اعزام و عملیات برقراری جریان آب آغاز شد.

فرجی افزود: به دلیل وجود برف سنگین و کولاک شدید در منطقه، امکان حضور در محل آبگیرهای آب آشامیدنی که در ۱۴ کیلومتری شهر و در دامنه های کوه سبلان قرار دارد، از طریق خودرو میسر نشد و همکاران با پای پیاده به منطقه اعزام شدند و بعد از تلاش چندین ساعته مشکل یخ زدگی را رفع و مسیر آب را بازگشایی کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب از طریق آبگیرها و خط انتقال ۱۴ کیلومتری، وارد تصفیه خانه مشگین شهر می‌شود و مشکلی در تامین آب وجود ندارد و جریان آب آشامیدنی مشگین شهر پایدار است.

بارش شدید برف از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی تا قبل از ظهر فردا – دوشنبه- در استان فعال خواهد بود.

در همین زمینه مهدی خدمتی مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام شهرهای استان اردبیل در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و از اهالی انتظار می‌رود با پرهیز از ترددهای غیرضروری اجازه دهند تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به برف‌روبی و پاکسازی مناطق شهری اقدام کنند.

وی ارتفاع برف در برخی از مناطق را ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: با وجود شدت بارش برف، کولاک و یخبندان، کار خدمات‌رسانی به مردم و به خصوص در راه‌ماندگان و بازگشایی مسیرهای تردد مردم به صورت مستمر در همه مسیرها و جاده‌های اصلی استان جریان دارد.