1

انتخابات و تاجر مسلکان

هرچند که بارش برف و سرمای شدید، مردم را درگیر مسائلی چون برقراری امکان رفت‌وآمد و رسیدن به‌موقع به سر کار و یا تأمین نیازهای روزمره کرده‌است اما توجه به انتخابات و خبرهای داغ تعیین صلاحیت‌ها همچنان در بین مردم مطرح و از گرمی خاصی برخوردار می‌باشد.
نگاه اکثریت افراد جامعه به مسئله انتخابات این روزها تاحدودی متفاوت است. جمعی که همه‌چیز را در کسب درآمد و به دست آوردن چندرغازی خلاصه کرده‌اند با مسیر وزش باد سریع موضع خود را تغییر می دهند و با تعریف و تمجید از نامزد ها بیشتر به فکر جیب و حساب بانکی خود هستند تا آینده منطقه.
جمعی دیگر که دغدغه مردم و آینده‌ی کشور و جوانان را دارند تمام نیروی خود را بسیج کرده‌اند تا در راستای افزایش مشارکت و معرفی کاندیداهای اصلح و کارآ قدم بردارند و با انتخاب درست امیدواری برای توسعه منطقه را افزایش بدهند.
حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یک اصل راهبردی و غیر قابل خدشه و دائمی جمهوری اسلامی ایران است. برای‌اینکه نظام جمهوری اسلامی قدرت خود را به دشمنان نشان بدهد و حاکمیت یاس و ناامیدی در اردوی آن‌ها استمرار داشته باشد بالاترین، بهترین و قدرتمندترین وسیله و ابزار همان حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است.
هر رفتار و کرداری که حضور مردم را کم‌رنگ کرده و یا آن را تحت‌ شعاع قرار بدهد نمی‌تواند مورد قبول جامعه اسلامی قرار بگیرد.
شناخت نامزدها و آشنایی کامل به ویژگی‌ها و خصوصیات آنها از عواملی است که در بالا رفتن میزان مشارکت تأثیر گذار است. کاندیدایی که به نمایندگی مجلس از زاویه تجارت و تبلیغات بنگرد شایسته اعتماد مردم نخواهد بود. نامزدهایی که شکل تبلیغات و شعارهایش بوی انحراف بدهد و از نردبان تبلیغات پرهزینه و رنگارنگ بالا برود و بر پول پاشی و خرید صفحات مجازی با رقم‌های آن‌چنانی اقدام نماید قابل‌قبول نخواهد بود.
کاندیدایی که نمایندگی مجلس را با تجارتخانه اشتباه بگیرد و از حالا پیروزی و راهیابی به مجلس را بر پایه‌ هزینه‌های گزاف و غیرمتعارف بنا نماید در صورت تکیه بر صندلی نمایندگی در هر مصوبه‌ای به دنبال سهم خود و اطرافیانش خواهد بود. حضور تاجر مسلکان در مجلس یک تهدید هویتی برای مردم می‌باشد. این مهمترین بحثی است که مردم در انتخاب نمایندگان باید مورد توجه قرار بدهند و از راهیابی تاجر مسلکان به مجلس ممانعت نمایند.