1

کاندیداها و دغدغه مردم

نماینده مردم حسینی و ولایت‌مدار حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین باید آراسته به خصوصیاتی چون تدین،  انقلابی بودن، مردمی بودن و بصیر بودن باشد و در همه رفتارهایش این ویژگی‌ها منعکس شده باشد.

فردی شایسته به دست آوردن عنوان نمایندگی مردم مسلمان است که دغدغه‌ای غیر از دغدغه توده مردم نداشته باشد. حضور کسانی که فرسنگ‌ها با این خصوصیات فاصله داشته باشند نماینده هر کسی که باشند نماینده مردم نخواهند بود.

نامزدها و کسانی که ادعای خدمتگزاری به جامعه را داشته و همه قدرت و توان خود را برای رسیدن به صندلی مجلس به خدمت می گیرند اگر به مطالبه مردم توجه نداشته باشند و برای تحقق آنها کمر همت نبندند و با خواست مردم منطقی برخورد ننمایند از صلاحیت لازم برای تصاحب عنوان نمایندگی برخوردار نخواهند شد.

در ارزیابی صلاحیت کاندیداها ضروری است که شاخص‌های چندی مورد توجه رأی‌دهندگان قرار بگیرد. دین، رهبری انقلاب، مبارزه با نظام سلطه، مردمی بودن، فسادستیزی و عدالت از مهمترین دغدغه‌های مردم محسوب می‌شوند.

فهم و درک این‌که کدام یک از نامزدها این قبیل دغدغه‌ها را دارند کاری دشوار و غیرممکن نیست.توجه در رفتارها، مشاهده کارنامه، چگونگی برخورد با واقعیت‌ها، صداقت و راستگویی قادر است مردم را در پی بردن به ماهیت کاندیداها و نگاه آنها نسبت‌به دغدغه‌های مردم راهنمایی نمایند.

فردی که ریا و تزویر و دروغ گفتن و دست زدن به برخی حرکت‌های سبک و خجالت‌آور کار همیشگی‌اش باشد، نامزدی که در وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها استاد تمام‌عیار باشد، کاندیدایی که برنامه‌ای به جز تخریب دیگران و بازی با آبروی افراد نداشته باشد، کسی که اتهام زدن به دیگران از اقدامات روزانه‌اش باشد و جز نفع خود و اطرافیانش هدف دیگری نداشته باشد باید در حسرت راهیابی به مجلس بسوزد و با جواب نه ملت انقلابی روبرو بشود.

باید کاندیداها را شناخت و گول تبلیغات پولی و ادعاهای تهی و رفتارهای آزاردهنده و شعارهای توخالی و موضع‌گیری‌های جانبدارانه آنها را نخورد. ملت ایران آگاه است و مصمم برای انتخاب برترین‌ها. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این ادعا را ثابت خواهد کرد.