1

هفت هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دست ساخت است

 رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: هفت هزار و ۳۰۰ پروژه احداث مدرسه در کشور در دست ساخت است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب بخشی از آنها تا مهر ماه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

حمیدرضا خان‌محمدی  در حاشیه آیین بهره برداری از یک مدرسه خیرساز در شهر اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جریان مدرسه‌سازی در کشور به یک نهضت تبدیل شده و خوشبختانه خیرین زیادی وارد این اقدام مهم، زیربنایی و ماندگار شده‌اند.

وی بیان کرد: هر روز شاهد افتتاح مدرسه در نقاط مختلف کشور هستیم و در دوره خدمت دولت سیزدهم، به طور متوسط هر روز شاهد افتتاح هشت مدرسه در سطح ایران هستیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه فضاهای آموزشی کشور قبل از دولت سیزدهم را ۵.۲۲ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: به رغم اقدامات اساسی مدرسه سازی، این سرانه زیاد رشد نداشته و الان به ۵.۲۸ متر مربع رسیده است.

خان‌محمدی اولویت اول مدرسه سازی در کشور را توجه به ساخت مدرسه در شهرهای با تراکم دانش آموزی بالا اعلام کرد و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نظر دارد بیشترین واحد آموزشی جدید را در مناطقی احداث کند که سرانه آموزشی پایینی دارند.

به گزارش ایرنا، امروز ۲۳ واحد آموزشی استان اردبیل با ۱۱۵ کلاس درس طی آیینی با حضور حمیدرضا خان‌محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ حدود ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی استان اردبیل با هدایت ۱۹ هزار معلم و مربی آموزشی مشغول تحصیل هستند.