1

محبوبیت؛ مزد صداقت آیت‌اله عاملی

انتخابات مجلس خبرگان، هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند برگزار می‌شود. آن‌چه که برای جامعه اسلامی و انقلابی ما ضروری است حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و افزایش میزان مشارکت است.

بدون شک کاندیداها و جایگاه خاص‌شان در جامعه و میزان اعتماد مردم به آنها ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در ایجاد انگیزه برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی مؤثر باشند.

این روزها در کنار تحرک کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها، وظیفه‌ی رسانه‌ها و همه علاقه‌مندان و فعالان سیاسی و مذهبی جامعه است که در روزهای باقی‌مانده تا یازدهم اسفند، اهمیت مجلس خبرگان و جایگاه آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین نمایند و در معرفی هر چه بیشتر نامزدها و بیان ویژگی‌های آنها اقدام کنند.

بر اساس قانون ، مجلس خبرگان مهم‌ترین رکن در هندسه قدرت در جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری  بارها بر جایگاه اثرگذار و بی‌بدیل این مجلس تأکید کرده‌اند. پرداختن به مجلس خبرگان و تبیین فلسفه وجودی آن می‌تواند در انتخاب اصلح‌ترین‌ها مؤثر باشد.

آشنایی مردم از اهمیت ذاتی مجلس خبرگان رهبری به عنوان حافظ رکن اساسی نظام سیاسی اسلام، تلاش دشمنان برای خدشه‌دار کردن  اعتبار این مجلس در نزد افکار عمومی را خنثی می کند.

کاندیداهای خبرگان رهبری در استان که از طرف شورای نگهبان تأیید شده‌اند از علمای عظام و از بزرگان منطقه می‌ باشند ولی حق طبیعی رأی‌دهندگان است که از میان اصلح‌ها، اصلح‌ترین را انتخاب نمایند.

در بین نامزدهای استان، آیت‌الله عاملی چهره‌ای مقبول، تأثیرگذار و مورد اعتماد می‌باشد. آیت‌الله عاملی از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برد که او را در میان دیگر نامزدها متمایز می‌کند. احاطه کامل به مسایل دینی و اجتماعی و طرفداری از حق و حقیقت او را به زبان گویای مردم استان تبدیل کرده‌است.

شجاعت آیت‌الله عاملی خصوصیت بارز وی به شمار می‌رود. موضع‌گیری‌های صریح در موارد حساس و ضروری و بیان واقعیت‌های موجود بر ارزش‌های این روحانی افزوده است. در همه حال از حق مردم و منطقه دفاع کرده و با صدایی بلند و رسا حرف مردم حسینی و ولایت‌مدار استان را فریاد زده است.

اهتمام امام‌جمعه محبوب اردبیل برای حل مشکلات مستضعفین و طبقات محروم، دفتر وی را به مکانی برای گشودن درددل‌ها و مشکلات زندگی تبدیل کرده‌است. فعالیت مؤسسه‌های خیریه و نظارت مستمر بر عملکرد آنها، اردبیل را به شهر مهربانی‌ها تبدیل نموده و نقش اول این حرکت پسندیده و خداپرست مطمئناً برعهده‌ی آیت‌الله سید حسن عاملی بوده‌است.

با توجه به جایگاه‌اش در دنیای اسلام از او به‌عنوان روحانی تراز اول نام می‌برند. حضورش در همایش‌های بین‌المللی به‌عنوان یک متفکر اسلامی برای استان افتخارآفرین است. سخنرانی آیت‌الله عاملی در همایش “محقق کرکی جبل عاملی” بهترین دلیل بر این ادعا می‌باشد.

ورود به‌موقع برای باز کردن گره‌های موجود در منطقه و جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت‌المال یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای وی در جامعه است.

خطبه‌های آتشین و اقدامات مؤثرش در ارتباط با مسائل مختلف از جمله واگذاری کشت و صنعت مغان و پروژه‌های نیمه‌تمام و دفاع تمام‌قد از مردم و جایگاه استان او را  اهل خدمت به جامعه معرفی کرده‌است.

با احترام به دیگر کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، رأی بالای مردم به این خدمتگزار خستگی‌ناپذیر، تلاش‌گر، خدوم و بصیر قدردانی از همه زحمات وی خواهد بود.