1

زمین ۲۷ هزار و ۲۵۳ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تامین شد

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین برای ۲۷ هزار و ۲۵۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

کریم شیروندبا تشریح عملکرد شاخص املاک و حقوقی در ۹۲۲ روز خدمت ماندگار از ۱۴مردادماه ۱۴۰۰ تا ۲۲ بهمن ماه امسال اظهار کرد: ۸۷۵.۵ هکتار زمین برای احداث ۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و تلاش می‌کنیم زمین بقیه متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان را به زودی تامین کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در اجرای طرح ملی نهضت مسکن رتبه برتر را در بین استان‌های کشور کسب کرده است ، افزود: در حوزه املاک از ابتدای شروع طرح نهضت ملی مسکن که یکی از محوری‌ترین برنامه دولت سیزدهم است چهار هزار و ۴۸۲ مترمربع در اختیار اقشار ویژه قرار داده شده و عرصه یک هزار و ۸۵۴ واحد مسکن مهر در استان ساماندهی شده است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای موفق قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ادامه داد: تعداد متقاضیان دارای سه فرزند در ۱۵ شهر استان یک هزار و ۹۲۵ نفر ثبت شده و تاکنون ۳۰۰ قطعه زمین به این متقاضیان واگذار شده است.

وی تعداد متقاضیان چهار فرزندی زیر۲۰ سال در استان را ۴۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت زمین رایگان در شهرهای خلخال، نمین، لاهرود و جعفرآباد به متقاضیان در نظر گرفته شده و تاکنون به هشت خانواده دارای چهار فرزند زیر۲۰ سال زمین رایگان واگذار شده است.

۸۵۹ هکتار از اراضی محدوده شهری اردبیل به نفع دولت اعاده شد

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به اعاده و تحصیل ۸۵۹ هکتار اراضی در داخل محدوده شهری اشاره کرد و گفت: ۲۲۲ هکتار زمین در داخل حریم نیز به زمین‌های دولتی افزوده شده و با تلاش کارشناسان حوزه معاونت املاک و حقوقی پنج هزار و ۱۰۰ سند تک برگ اراضی هم اخذ شده است.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.