1

ساماندهی ۳۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ساماندهی ۳۰ هزار نفر در این استان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات کاملا فراهم شده است.

رضا قاسمیاندر گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را عرصه جابجایی و گردش نخبگان و استفاده جوامع از سرمایه و ظرفیت‌های انسانی خود برشمرد و افزود: در انتخابات جوامع معمولا به طور متناوب از بین واجدین شرایط افراد توانمند را شناسایی و از آنها در مدیریت و اداره کشور استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در مدیریت کشور اظهار کرد: انتخابات در ایران به قدری اهمیت دارد که همواره دشمن در ایام انتخابات قرارگاه تشکیل داده و با طرح ادعاها و شبهه افکنی‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کند مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

معاون استاندار اردبیل با طرح این سوال که اگر انتخابات در ایران واقعی نیست علت این همه تبلیغات برای منصرف کردن مردم چیست، گفت: انتخابات در ایران به قدری واقعی، تعیین‌کننده و جدی است و ساختار آن اطمینان‌بخش است که با شور و حال تاکنون دوام آورده و این نشان دهنده این است که مردم به ساختار انتخابات اعتماد دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در حوزه‌هایی که دستاوردهای ما بالاست دشمن عرصه جنگ روانی به راه انداخته و برای آن هزینه می‌کند ، کما اینکه از مدت‌ها قبل دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای شبانه‌روزی تلاش می‌کند که به مردم بگوید حضور و رای مردم در انتخابات اثر ندارد اما مردم همواره مسیر درست را تشخیص داده‌اند و با رفتارهای هوشمندانه دشمن را دلسرد کرده‌اند و امسال هم چنین خواهد شد.

قاسمیان تصریح کرد: همان‌طور که امسال در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، شاهد جشن بزرگ انقلاب با حضور پرشور مردم بودیم، در ۱۱ اسفند هم شاهد جشن بزرگ سیاسی در کشور خواهیم بود و با تشکیل مجلس قوی، همچنان مسیر رشد و توسعه و اقتدار کشور تداوم خواهد یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه در این استان تمام شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است، اظهار کرد: انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود ، به طوری که اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از متعمدان مردمی و مورد وثوق مردم هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۸۳ شعبه اخذ رای آماده اخذ رای مردم استان اردبیل است، افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر ساماندهی شده‌اند ، در عین حال ساماندهی این تعداد نیرو آن‌قدر با دقت و حساسیت انجام شده که مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون استاندار اردبیل در خصوص آخرین آمار داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مرداد ماه امسال در استان ۸۹۸ نفر اقدام به پیش ثبت‌نام کردند که بر اساس قانون جدید انتخابات باید تا آخر شهریور اسناد و مدارک خود را تکمیل می‌کردند ، از این تعداد ۴۷۸ نفر در مهرماه در ثبت‌نام نهایی حاضر شدند و بقیه یا منصرف شدند و تا نتوانستند مدارک خود را را تکمیل کنند.

قاسمیان ادامه داد: در ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی صلاحیت ۴۴۳ نفر تایید شد و در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت از ۲۰ دی ماه تاکنون صلاحیت ۲۶۲ نفر تایید شده و این تعداد در عرصه رقابت حضور خواهند یافت.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، از این تعداد ۱۱۸ نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۴۰ نفر در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، ۵۶ نفر در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز و ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت رقابت خواهند کرد.

وی یادآورشد: اگر این تعداد را بر هفت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی تقسیم کنیم، برای هر کرسی ۳۷ نفر رقابت خواهند کرد که نشان می‌دهد از لحاظ تعداد داوطلبان شاهد افزایش هستیم و میانگین رقابت بین نامزدها نسبت به ادوار قبل افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها و برگه‌های اخذ رای آماده و پلمب شده وارد استان شده ، علاوه بر این دستگاه‌های احراز هویت طبق پروتکل‌های امن پیش‌بینی و فراهم شده و شرایط برای برگزاری انتخابات کاملا فراهم است.

معاون استاندار اردبیل در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای تبلیغات داوطلبان انتخابات یادآورشد: امسال در استان پنج شبکه تلویزیونی راه‌اندازی و فرصت برای داوطلبان فراهم شده است که از این طریق برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و چالش‌های استان با مردم در میان بگذارند ، علاوه بر این سالن‌های ورزشی و آمفی‌تئاترها و امکانات دستگاه‌ها هم در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی یادآورشد: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور و در راستای تسهیل فرایند اخذ رای، شهروندان می‌توانند با استفاده از پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت نظام وظیفه و گذرنامه و با ارائه کد ملی رای بدهند.

قاسمیان با بیان اینکه ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حضور مردم به مرور زمان در حال افزایش است، گفت: همان‌طور که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب شخصیت استان اردبیل را در دنیا و کشور ارتقا بخشید، یقین داریم مردم در ۱۱ اسفندماه هم با حضور در انتخابات برگ دیگری به افتخارات زرین استان اضافه خواهند کرد.