1

چرا تخریب و چرا تهمت!!

با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات، کاروان تخریب شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. بدون شک تخریب‌ها به امید جلب توجه و افزودن به سبد رأی توسط کاندیداها و هواداران و جریانات سیاسی سازمان‌دهی و اجرا می شود.
آنهایی که بدون دلیل و مدرک، اقدامات‌شان رنگ‌وبوی تخریب به خود می‌گیرد باید به‌لحاظ وجدانی و اجتماعی پاسخگو باشند.
برای آرام کردن فضا و فراهم نمودن زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی همه توان و ظرفیت خود را به‌کار بگیرند و بدین ترتیب امکان رشد بی‌اعتمادی و دلسردی در میان مردم را ندهند.
تخریب و نسبت‌های ناروا به اشخاص و جریان‌ها از طرف هر فرد و گروهی که باشد عملی ناپسند و مذموم است اما این سوال برای افکار عمومی مطرح است که چه درصدی از موارد مطرح‌شده واقعیت دارد و چه کسانی و چه ارگانی باید پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار بدهد و صدق و یا کذب ادعاها را مشخص و معلوم بکند. با کسانی که نتوانند ادعای خودشان را با ادله و مدرک ثابت بکنند چگونه باید برخورد شود تا درس عبرتی برای سایرین گردد.
چرا باید کاندیداها چه آنهایی که تأیید صلاحیت گرفته و چه آن‌هایی که در این راه موفق نبوده‌اند تحت فشار شدیدترین تخریب‌ها و تهمت‌ها قرار بگیرند؟ چرا در آستانه انتخابات باید برای فرار کردن از برخی واقعیت‌ها سنگی انداخته شود تا مردم را به انتخابات و رأی دادن بدبین بکنند.
براساس قانون انتخابات مجلس و اصلاحیه ماده ۵۸ این قانون، تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا و یا اخبار جعلی و خلاف واقع یا تخریب و توهین توسط نامزدها و یا ستادهایشان در هر یک از درگاه‌های نشر داخلی و خارجی در فضای مجازی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.
از طرف دیگر نامزدهایی که پیروزی خود در رقابت ها را در تخریب دیگران می‌بینند و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرده و نقشه‌های متعددی را برای اجرایی کردن آن ترسیم می‌کنند به رشته گناه وصل می‌شوند و آخرت خود را با دنیا و چندروزی ریاست و مطرح شدن معامله می‌کنند.
آلوده کردن فضا و هدف قرار دادن شخصیت افراد و تمرکز نیرو برای تخریب رقبا و سرمایه‌گذاری در این راه نمی‌تواند موفقیت نهایی برای عوامل آن را به دنبال داشته باشد‌
مقام معظم رهبری در مورد تخریب و تهمت زدن به رقبا می‌فرمایند: نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر اهانت نکنند، خوب جنابعالی نامزد هستید، معتقدید که آدم صالحی هستید، آدم برجسته‌ای هستید بسیار خوب، از خودتان هرچه می‌خواهید تعریف کنید، اما به رقیبان اهانت نکنید، به رقیبان تهمت نزنید، از رقیبان غیبت هم نکنید. تهمت و افترا یعنی نسبتی بدهید که واقعیت ندارد اما غیبت یعنی نسبتی بدهید که واقعیت دارد، غیبت هم نباید بکنید بنابراین این‌هم یک وظیفه است و یک معیار است برای سلامت انتخابات. نمایندگان بروند آن‌چه را در وسع‌شان در قدرت‌شان و در صلاحیت‌شان هست برای مردم بیان کنند، مردم هم نگاه می‌کنند خوش‌شان می‌آید رای می دهند و خوش‌شان نمی‌آید رأی نمی‌دهند، این می‌شود انتخابات سالم.