1

۹۱ طرح اولویت‌دار استان اردبیل تا ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۱ طرح مهم و اولویت‌دار این استان از محل منابع استانی و ملی در دست اجرا است که تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

داود شایقی  اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که از این میزان امسال یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و در تلاش هستیم تا بقیه اعتبار به‌زودی اختصاص داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: بخشی از این منابع مربوط به سفر رئیس‌جمهور بوده و سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات خود حتی فراتر از مبلغ تعیین شده عمل کرده است.

وی تعهد سازمان برنامه و بودجه را در سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل را اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار از این محل که بیشتر از تعهد سازمان برنامه و بودجه می‌باشد جذب استان شده است.

شایقی ادامه داد: احداث باند دوم جاده‌ها از شمال تا جنوب استان، تکمیل تونل حیران و بهره‌برداری از بزرگراه‌های استان، تکمیل سدهای معیشتی، ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی، تکمیل بیمارستان نجف‌زاده ، توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر ، توسعه مراکز بهداشتی، درمانی در مناطق روستایی و شهری، تکمیل تالار شهر اردبیل و بهره‌برداری از ساختمان دولت در بسیاری از شهرهای استان از طرح‌های اولویت‌دار استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات استانی در این استان با محوریت شورای برنامه‌ریزی و توسعه و بر اساس ضریب توسعه‌نیافتگی و محرومیت شهرستان‌ها توزیع می‌شود ، افزود: مبنای توزیع اعتبارات بر اساس میزان جمعیت است و به همان نسبت نیز سالانه بودجه استان‌ها بر اساس ضریب محرومیت شهرستان‌ها توزیع می‌گردد.

وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی اعتبارات در بین شهرستان‌های استان تصریح کرد: به هیچ وجه اعتبارات شهرستان‌ها به صورت درون استانی جابجا نمی‌شود و تلاش می‌کنیم بر اساس محرومیت شهرستان‌ها بودجه اختصاص یافته صرف طرح‌های مصوب آن شهرستان شود.

شایقی گفت: توزیع عادلانه اعتبارات کار سختی است اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دقت و توجه خود را معطوف به توزیع مناسب و عادلانه اعتبارات در استان کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان و شهرستان‌ها در افق ۱۴۲۴ اشاره کرد و ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها این سند، مسیر توسعه همه‌جانبه و پایدار را ترسیم می‌کنیم تا بر همین اساس شاهد اجرای طرح‌های زیربنایی و اساسی باشیم.