1

شعارنویسان تبلیغات انتخاباتی بر روی آثار تاریخی اردبیل تحت پیگرد قرار می‌گیرند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از طرح شکایت در محاکم قضایی علیه آسیب‌زنندگان به آثار تاریخی در فرایند تبلیغات نامزدهای انتخابات ۱۱ اسفندماه در این استان خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی روزهای گذشته شعارنویسی و چسباندن پوسترهای تبلیغاتی بر روی برخی آثار تاریخی به ویژه در پل‌های تاریخی مرکز شهر اردبیل مشاهده شده که امروز علیه عاملان این شعارنویسی‌ها به مراجع ذی‌صلاح شکایت کردیم.

او تاکید کرد: بناها و پل‌های تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ و حفاظت از آنها وظیفه همگانی است ، نامزدهای انتخابات و فعالان ستادهای تبلیغاتی آنها باید به این موضوع توجه داشته و از آسیب رساندن به آثار تاریخی جلوگیری کنند.

دباغ عبداللهی ادامه داد: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل با توجه به تعدد آثار و پراکندگی ابنیه تاریخی در سراسر استان امکان حفاظت فیزیکی از همه آثار را ندارد و از مردم انتظار داریم در حفاظت از این آثار با ما همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به این اداره کل اطلاع دهند.

استان اردبیل با سابقه تاریخی و آثار باستانی غنی در شمال غرب ایران واقع شده است ، با آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور، حال و هوای انتخاباتی در این استان افزایش یافته و هواداران شبانه‌روز مشغول تبلیغ نامزدهای مدنظر خود هستند.