1

سربلندی مردم در انتخابات

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با مشارکت مردم و تلاش دست‌اندرکاران مربوطه برگزار شد.

از ماه‌ها قبل دشمنان برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، برنامه‌ها اجرا کردند و نقشه‌ها چیدند ولی مردم ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند که وفاداری و پایبندی‌شان به نظام و انقلاب استوارتر از آن است که برخی‌ها برای گسستن زنجیرهای آن فکر نمایند.

دشمنان مردم ایران اسلامی آن‌قدر کم فهم و لجوج هستند که نمی‌توانند پیام حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را درک نمایند و در قبال این مردم در رفتار و کردارشان تجدیدنظر کنند. مردم قهرمان ایران به عهدی که با شهدا بسته‌اند پایبند هستند و این مورد را نیز بار دیگر در یازدهم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی به دنیا نشان دادند.

علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و تنگناهایی که مردم با آن‌ها مواجه می‌باشند وقتی پای نظام و انقلاب و وطن در میان باشد از حضور در صحنه استقبال می‌کنند و دین خود را نسبت ‌به کشور و دین‌شان ادا می‌کنند. برگزاری با شکوه انتخابات وظیفه مسئولین و آنهایی که در قوای سه‌گانه مشغول به فعالیت هستند را دوچندان می‌کند. آنها باید برای کاستن از آلام مردم و تحقق خواسته‌هایشان فکر بکنند و برنامه‌ریزی نمایند و در کوتاه‌ مدت گوشه‌ای از محبت مردم و بزرگواری آنها را جبران نمایند.

دراین‌راستا ضروری است که مسئولین از حجم وعده‌ها بکاهند و اراده خود را در عمل به اثبات برسانند. وقتی مردم با همه مشکلات موجود، نظام و انقلاب و رهبری را تنها نمی‌گذارند و با تمام وجود به ندای رهبر لبیک می‌گویند مسئولین نیز باید بیشتر از قبل آستین همت بالا بزنند و برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات موجود و غلبه بر موانع اقتصادی شب و روز نشناسند.

اکثریت جامعه از گوش دادن به وعده‌ها خسته شده‌اند. دوست دارند که مسئولین اول عمل بکنند و بعد در مورد اقدامات‌شان توضیح بدهند و امیدواریم که حضور گرم مردم در پای صندوق‌های رأی، تلنگری برای مسئولین اجرایی کشور باشد، تلنگری مبنی‌بر این‌که از همین امروز اقدامات جدید و کارساز را در نظر بگیرند و برای جلب رضایت آنها در ارائه خدمات بیشتر، برنامه‌های مختلفی را به مورد اجرا درآورند.

به‌هرحال انتخابات به پایان رسید و مسافران بهارستان با انتخاب مردم قهرمان استان شناخته شدند. وظیفه نمایندگان در دوره دوازدهم وظیفه‌ای بس سنگین و حساس می‌باشد. مهمترین مسئله‌ای که دراین‌ارتباط می‌تواند قابل طرح باشد یکپارچگی نمایندگان است. امیدواریم که در دوره جدید نمایندگان اردبیل تبدیل به ما بشوند و صفحات جدیدی را در تاریخ نمایندگان این منطقه بگشایند.

مردم قهرمان استان انتظار دارند که نمایندگان‌شان در مجلس شورای اسلامی در چهار سال آینده تلاش یکپارچه و آمیخته به تقوای الهی برای خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پیش بگیرند و با وحدت کامل تا آن‌جا که می‌توانند برای جامعه و مردم انقلابی و مؤمن، منشأ خیر و برکت باشند.

انتخابات دوره دوازدهم به ایستگاه پایانی رسید ولی چگونگی فعالیت فعالین رسانه‌ای و همچنین صفحات جعلی در فضای مجازی سؤال‌های زیادی را بر جای گذاشت. برخی‌ها در این فضا بی‌تقوایی و کج رفتاری را به حداکثر رساندند. عده‌ای تلاش کردند به نفع برخی از کاندیداها فضاسازی نمایند. فضاسازی‌هایی که آمیخته با دروغ و تزویر در رفتارها و گفتارها بود.

این‌که کسانی خودشان را محور قرار بدهند و میزان تحقق خواسته‌هایشان را ترازویی برای اظهارنظر در مورد دیگران بدانند و به هر ترتیبی که بخواهند قضاوت کنند و بازار پررونقی از اتهامات به این و آن راه اندازند رفتاری دور از اخلاق انتخاباتی می‌باشد. فضای مجازی وقتی در اختیار کسانی که حرمت قلم را پاس ندارند و آن را وسیله‌ای برای عقده گشایی‌ها بدانند قرار بگیرد فضای مسمومی ایجاد می‌شود که بدون شک مسببان‌اش باید با پیگیری‌های لازم جوابگو باشند.

انتخابات با همه خوبی‌ها و بدی‌ها و زشتی‌ها و زیبایی‌ها به پایان رسید. بدون شک مردم و نظام اسلامی برنده عرصه این رقابت تنگاتنگ می‌باشند. اما پایان این انتخابات باید آغازی باشد برای ترسیم روزهای خوب برای آینده این کشور. درحال‌حاضر فرصت مناسبی است که همه دست‌اندرکاران امر انتخابات از کاندیداها تا عوامل اجرایی و رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی به بازخوانی عملکرد خود بپردازند و این مهمترین کاری است که باید انجام پذیرد. آنهایی که ماه‌ها در مخالفت با افراد یکه‌تازی کردند و دروغ و راست را در هم آمیخته و برای تسویه‌حساب‌های سیاسی و شخصی و موقعیتی اصول را زیر پا گذاشتند باید بنشینند و کلاه خود را قاضی کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که در مورد برخی‌ها کم‌لطفی کرده‌اند بدون فوت وقت حلالیت بطلبند.

به‌هرحال ضمن ارج نهادن به احساس مسئولیت مردم، امیدواریم که دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای استان ما دوره‌ای سرشار از خیر و برکت وحدت و هماهنگی و برادری و دوره‌ای سرشار از موفقیت و کامیابی باشد. ان‌شاءالله.