1

انتظار ورزشی‌ها از منتخبان مجلس دوازدهم

مشارکت جامعه ورزش در انتخابات و حضور آنها در پای صندوق‌های رأی قابل‌توجه بود. اختصاص یک صندوق به جامعه ورزش در تهران و همچنین حضور ورزشکاران در ستادهای انتخاباتی نامزدها در سراسر کشور نشان از نقش‌آفرینی جامعه ورزش در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان داشت.

بدون شک جامعه ورزش با امید به آینده و بهبود امور به حوزه‌های انتخاباتی روی آوردند. برای آنها حل مشکلات مردم و جامعه از اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود. آنها در یازدهم اسفند ماه به وظیفه خود عمل کردند و حالا باید منتخبان مردم در قبال جامعه ورزش احساس مسئولیت بیشتر نمایند.

ورزشکاران و ورزش‌دوستان هم‌گام با سایر اقشار، انتظار دارند که منتخبان بعد از حضور در مجلس، گره از مشکلات جامعه و به‌خصوص مشکلات جامعه ورزش باز بکنند، دوست دارند منتخبان به اهمیت ورزش و نقش آن در کاهش بزهکاری و تضمین سلامتی جامعه، آگاهی کامل داشته باشند.

آشنایی منتخبان با ورزش می‌تواند نقش اساسی در کاستن از کمبودها و توجه به نیازها و برطرف کردن موانع داشته باشد. قبل‌از انتخابات، ورزشی‌ها عزیز کاندیداها و اطرافیان آنها بودند. نامزدها در هر محفلی در مورد ورزش و ورزشی‌ها قصیده‌ها می‌سرودند و تعریف‌ها و تمجیدها می‌کردند. آنها با توسل به هر روشی می‌خواستند نظر ورزشی‌ها را به سوی خود جلب نمایند.

ورزشی‌ها در سراسر کشور مشتاقانه به پای صندوق‌های رأی آمدند و با حضور پرشورشان به وظیفه خود عمل نمودند و حالا آنها از منتخبان انتظار دارند که برای ورزش در لیست کارهای اولویت‌دار‌شان جایگاه خاصی در نظر بگیرند.

جامعه ورزش از منتخبان مردم می‌خواهند که هم‌زمان با آغاز فعالیت مجلس دوازدهم با تمام وجود به‌دنبال حل مشکلات مردم و همچنین مشکلات ورزش و ورزشی‌ها باشند.

نظارت بر کار مسئولین ورزش در سطح کشور به‌طور مستمر مورد انتظار است. البته نظارتی که همراه با بی‌طرفی محض و بدون توجه به سابقه افراد و وابستگی‌شان به این فرد و آن گروه و باند باشد. ورزش ما تاکنون از عدم نظارت لطمات زیادی خورده است ولی در دوره جدید اگر نظارت بر ورزش دقیق و موشکافانه باشد بساط بسیاری از مشکلات برچیده خواهد شد.

ورزش برای رشد و توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری و اختصاص بودجه مناسب دارد. تا زمانی‌که زیرساخت‌ها فراهم نشود و تا وقتی‌که هزینه در ورزش به‌عنوان سرمایه‌گذاری تلقی نگردد امیدواری به پیروزی‌ها و درخشش‌ها در میادین مختلف چاره‌ساز نخواهد شد. جامعه ورزش از منتخبان خود انتظار دارند که بحث تأمین بودجه مورد نیاز ورزش برای آنها یک اصل مهم تلقی شود.

ورزشکاران بعد از موفقیت در میادین مختلف، مورد حمایت جدی و کارساز قرار نمی‌گیرند و این امر در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها کاملاً قابل درک می‌باشد. نمایندگان می‌توانند مسئولان هر منطقه را برای حمایت از ورزشکاران قانع بکنند و در مواقع مورد نیاز تحت فشارشان قرار بدهند.

ورزشی‌ها به سهم خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نقش‌آفرینی کردند. در ایام تبلیغات قانونی با حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدها در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تلاش نمودند و حالا آنها می‌خواهند که منتخبان‌شان در حل مشکلات جامعه خودی نشان بدهند و با اقدامات مؤثر و کارساز، باری از دوش جامعه ورزش بردارند، اقداماتی که بتوانند زمینه توسعه هرچه بیشتر ورزش و موفقیت ورزشکاران در میادین مختلف را به‌دنبال داشته باشد.