1

ثبت ۸۴ میلیون تردد در راه‌های استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از ثبت ۸۴ میلیون تردد در راه‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اتخاذ شده است و گشت‌های راهداری برای انجام سفرهای امن شهروندان در راه‌های استان مستقر هستند.

به گزارش ایرنا کلیم اله وثوقی  در جلسه مدیریت سفرهای نوروزی که با حضور فرماندهان پلیس و مدیران راهداری برگزار شد، با اشاره به حضور مستمر و ۲۴ ساعته راهداران و پلیس راه در راه‌ها اظهار کرد: در سایه تلاش و همدلی راهداران و پلیس راه شاهد ارتقای ایمنی و امنیت راه‌های استان هستیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ که چند تصادف پرتلفات در راه‌های استان رخ داد، تنها ۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف در راه‌ها نصب شده بود. در آن مقطع نتیجه بررسی‌ها نشان داد که باید بر مدیریت سرعت بیشتر تمرکز شود و در این چهارچوب تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در راه‌های استان افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای هوشمند برای مدیریت تردد در راه‌های استان یادآورشد: در حال حاضر ۶۲ دوربین ثبت تخلف سرعت که هم سرعت لحظه‌ای و هم سرعت متوسط را ثبت می‌کند، در راه‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است.

وثوقی همچنین از افزایش ۴۰ درصدی تردد در راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۵ میلیون تردد در راه‌های استان ثبت شد که از این میزان هفت میلیون و ۶۸۳ هزار مورد تردد ورودی و هفت میلیون ۵۸۴ هزار مورد تردد خروجی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین میزان تردد در راه‌های اردبیل – آستار، اردبیل – نیر و اردبیل – مغان ثبت شده است که سهم دستگاه‌های سنگین از تردد ثبت شده در راه‌های استان، هشت درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین از ثبت ۱۱ میلیون تردد سرعت غیرمجاز در راه‌های استان خبر داد و گفت: بر این اساس ۱۰ درصد تردد ثبت شده در استان سرعت غیر مجاز بوده است و بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز نسبت به میزان ترافیک در محورهای گرمی – بیله سوار،مشگین شهر –کنگرلو ( ۳۰ درصد) و محور بران- قره آغاج ( ۲۹ درصد) بوده است.

وثوقی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیشترین میزان سبقت غیرمجاز در محورهای آستارا- اردبیل، اردبیل – سرچم و اسالم خلخال ثبت شده است این در حالی است که بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله غیر مجاز در راه‌های اردبیل – آستارا، آستارا – اردبیل و اردبیل – نیر ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ اسفند ماه جاری ۸۴ میلیون تردد در راه‌های استان ثبت شده است که از این میزان ۷۱۳ هزار تخلف سرعت به پلیس ارجاع شده است و از این میزان ۴۵۰ هزار مورد، تخلف لحظه ای و ۲۶۰ هزار مورد تخلف سرعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین با تشریح اقدامات در دست اجرای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال پروژه راهداری در استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی به ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه هم تعریف شد که این پروژه ها در سال جدید آغاز خواهد شد.

وثوقی یادآورشد: یکی از اولویت‌های اصلی راهداری، اصلاح و تعمیر روکش آسفالت راه‌های استان بوده است که در این زمینه در سال جاری ۶۳۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ روکش در راه‌های استان اجرا شد.

وی افزود: علاوه بر این امسال ۵۰ کیلومتر به شبکه روشنایی در راه‌های استان اضافه شد و در حال حاضر هم اولویت ما، تامین روشنایی نقطه‌ای و تقاطع‌ها و نقاط پرتصادف است.

۱۳ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان اردبیل تا نیمه اول سال آینده اصلاح می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین در خصوص اقدامات راهداری برای رفع نقاط حادثه خیز استان اظهار کرد: در استان ۱۳ نقطه پرتصادف با هماهنگی پلیس راه شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد رفع ۶ نقطه در دست اجراست و برای هفت مورد دیگر هم برنامه ریزی شده است و امیدواریم در نیمه اول سال ۱۴۰۳ این‌ها را اجرا کنیم.

وی با اشاره به تعامل مطلوب راهداران و پلیس راه اظهار کرد: راهداران و پلیس راه برای ارتقای امینی و تردد امن شهروندان در راههای استان تلاش می‌کنند و تعاملی خوبی در این زمینه وجود دارد.

وثوقی همچنین از آمادگی کامل راهداری استان اردبیل برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری زمستانی در راههای استان مستقر هستند و گشت‌ها هم در نوروز افزایش خواهد یافت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اضافه کر: علاوه براین در نوروز امسال پویش همراهان سفر در مجموعه الیار در محور اردبیل سرچم برگزار خواهد شد.

همچنین در این جلسه سردار جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به کاهش تلفات تصادفات جاده ای در سال جاری گفت: در سایه همدلی و همراهی دستگاه‌های ذیربط آمار جان باختگان تصادفات جاده ای استان امسال ۲۲ نفر کاهش یافته است و در واقع امروز ۲۲ خانواده درگیر مشکلات ناشی از دست دادن عضو خانواده نیستند.

وی همچنین گفت: انتظار می‌رود، بهره برداری از بزرگراه‌های در دست اجرا و سایر پروژه‌ها در استان اثرات خود را در کاهش تصادفات و تلفات آن نشان دهد.

سردار تقوی در عین حال ابراز امیدواری کرد با حضور مستمر، ملموس و معنادار راهداران و پلیس راه در راه‌های استان میزان تصادفات و خسارتهای آن کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین در این نشست بر لزوم اتخاذ راهکارهای ایجابی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی پلیس راه و راهداران شاهد اثربخشی بیشتر خدمات ارائه شده از سویاین دو دستگاه باشیم.