1

استاندار اردبیل: مایحتاج مردم برای ماه رمضان و عید نوروز تامین شد

 استاندار اردبیل گفت: اقلام مورد نیاز مردم این استان برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش‌بینی و تهیه شده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته را به‌ صورت جدی پیگیری کنند.

 سیدحامد عاملی  در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: میوه‌های تامین‌ شده برای شب عید طی روزهای آینده در مکان‌های مشخص در استان با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر نمایشگاه بهاره با هدف عرضه مایحتاج مردم به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل دایر شده است تا دستگاه‌های متولی اقلام را بدون محدودیت‌ در نمایشگاه به مردم عرضه کنند.

وی ادامه داد: گرانی کالاهای اساسی و مصرفی منجر به تحمل فشار قابل توجهی برای مردم شده است و مسئولان اجرایی و نظارتی استان باید اقدامات و بررسی‌های شبانه‌روزی داشته باشند تا مردم گرفتار گران‌فروشی و سودجویی افراد متخلف نشوند.

استاندار اردبیل گفت: مرحله جدید ارائه اقلام کالابرگ به عموم مردم به‌زودی آغاز خواهد شد ، اقدامات لازم در دستور کار بوده و باید اجرای طرح در فروشگاه‌های منتخب و معتبر استان به‌ شکل کامل و جامع تببین و از سودجویی و اقدامات غیرقانونی پیشگیری و در صورت سودجویی برخورد شود.

عاملی با اشاره به آغاز خرید سیب‌زمینی از کشاورزان بیان کرد: در سطح کشور وضعیت خاصی در حوزه خرید سیب‌زمینی پیش آمده است و دستگاه متولی استان اردبیل مکلف بوده بنابر اولویت اصلی، در راستای حمایت از کشاورزان خرده‌پا، طی هفته جاری پنج هزار تن سیب‌زمینی به نرخ توافقی خریداری کند و در ادامه روند خرید سیب‌زمینی روال عادی‌تری پیدا خواهد کرد.