1

منتخبان و فرصت خدمت

انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین پیام‌های زیادی داشت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که مردم خدمتگزاران خود را به‌خوبی می‌شناسند. کسانی که در خدمت جامعه باشند و خدمت بی‌منت انجام بدهند در نزد مردم از جایگاه رفیعی بهره‌مند می‌شوند. انتخابات نشان داد که اگر عده‌ای بیمار از خود راضی، مدت‌ها برعلیه تو موضعگیری بکنند، دروغ بگویند، تهمت بزنند و لجبازی بکنند اگر حمایت مردم و اعتماد آن‌ها را داشته باشی نمی‌توانند در متزلزل کردن موقعیت تو کاری انجام بدهند.

مردم در قبال منتخبین و انقلاب و جامعه به وظیفه خود عمل کردند و حالا نوبت منتخبین است که از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را بکنند و جواب اعتماد مردم انقلابی و بزرگ را با تلاش شبانه‌روز و تحقق وعده‌ها بدهند.

پیروزی در انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین فرصت خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم را برای منتخبین فراهم کرده‌است. مردم علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تنگناهای مالی و عملکرد ضعیف و قابل بحث برخی از مسئولین با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان دادند که پای کار کشور و نظام هستند. مردمی که چنین عاقلانه و خداپسندانه رفتار می‌کنند شایسته بهترین‌ها می‌باشند. جواب آن‌ها را منتخبین باید با دوندگی‌های شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری‌های همه‌جانبه و از همه مهم‌تر رفتارهایی در شأن تاریخ پر افتخار منطقه و وقار اهالی حوزه انتخابیه بدهند.

استقبال مردم حوزه انتخابیه از انتخابات و تعیین تکلیف سه منتخب در دور اول، پیام خاصی به منتخبان می‌تواند داشته باشد. این‌که با همه تبلیغات منفی دشمنان نظام و انقلاب، مردم صادقانه در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و وحدت و یکدلی خود را به نمایش گذاشتند و حالا آن‌ها هم‌گرایی میان منتخبان را انتظار دارند. مردم دوست دارند منتخبان اعتماد آن‌ها را با حفظ وحدت و همدلی و با پرهیز از اتخاذ برخی از مواضع هزینه‌زا بدهند.

در دوره‌های گذشته منطقه از بابت رفتارهای خودسرانه نمایندگان، عدم تحمل یکدیگر و ادعای بزرگی و رهبری و خودبزرگ‌بینی و غرور منیت با ضرر و زیان قابل‌توجهی مواجه شده‌است. این‌بار مردم دوست ندارند از کسانی که با رأی خودشان به جایگاهی رسانده و صاحب قدرت و موقعیت کرده‌اند آسیب ببینند و مواضعی برخلاف منافع منطقه داشته باشند. حرکت وحدت‌آفرین هر یک از منتخبین تا آغاز به‌کار رسمی مجلس دوازدهم می‌تواند مردم را نسبت‌به انتخابشان امیدوار کند. ناامید کردن مردم از طرف هر مسئول و هر منتخب و هر دست‌اندرکار که بوده باشد خیانتی است بزرگ و غیرقابل بخشش.