1

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد گیوی تامین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای اجرای سامانه انتقال آب شبکه گیوی تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن هم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

علی حیدری اناری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح روند عملیات اجرایی سامانه انتقال آب شبکه گیوی در شهرستان کوثر اظهار کرد: عمده عملیات اجرایی شبکه آبیاری گیوی مربوط به حفاری ۲ تونل به طول ۱.۵ کیلومتر است که عملیات حفاری تونل اول در سال گذشته به اتمام رسید و حفاری تونل دوم هم در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور تسریع در انجام کار، عملیات حفاری تونل دوم از ۲ مسیر ورودی و خروجی اجرا می‌شود که تاکنون ۲۰۵ متر پیشروی داشته و مابقی هم به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای جدید و راهکارهای علمی در تکمیل نواقص سد و شبکه گیوی گفت: با رفع نواقص موجود و تکمیل طرح شاهد رونق تولید و اشتغال و همچنین تامین آب کشاورزی به میزان سه هزار هکتار در شهرستان کوثر خواهیم بود.

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب استان

وی همچنین از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب استان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب این استان مصوب شده که از این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حیدری افزود: اعتبارات عمرانی بخش آب استان در سال‌های اخیر افزایش یافته و بیش از ۶۵ درصد آنها هم صرف اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه پایاب سد سبلان مشگین‌شهر قابلیت آبیاری ۱۵ هزار هکتار اراضی این شهرستان را دارد ، گفت: به دلیل کاهش حجم ذخیره آب سد سبلان، در سال زراعی گذشته تنها پنج هزار هکتار از این اراضی زیرکشت آبی رفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با تامین اعتبار از محل فاینانس داخلی، عملیات اجرایی مرحله اول این طرح در حال اجرا بوده و برای تداوم عملیات اجرایی طرح، اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اضافه کرد: تکمیل مرحله اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، به‌عنوان سرمایه‌گذار طرح مذکور با تامین اعتبار لازم در اولویت قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در کنار پاسخگویی به موقع، درست و قانونی به درخواست‌های مردمی در اولویت اقدامات و برنامه‌های بخش آب استان در سال جدید خواهد بود، افزود: موفقیت یک مجموعه در رشد و تولید ایده‌ها و ایجاد محیط سالم منوط به ورود فناورانه برای حل مشکلات است و باید دید وسیعی نسبت به رفع موانع بخش آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: کسب رتبه چهارم بهره‌وری و رتبه برتر در جشنواره ارزیابی شهید رجایی در سال جاری و ده‌ها توفیق دیگر مرهون زحمات تک تک همکاران است و باید با تشکیل تیم‌های تخصصی در ستاد و شهرستان‌ها برنامه‌ها و اقدامات مربوط به طرح‌های عمرانی را تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه باید دنبال اثربخشی فعالیت‌های خود باشیم، اظهار کرد: موفقیت یک سازمان زمانی حاصل می‌شود که در کنار تقویت و اثربخشی اهداف از پیش تعیین شده به دنبال برنامه‌ریزی پیوسته و مستمر برای ایده‌های نو باشیم.

وی با قدردانی از زحمات یک سال گذشته همکاران در بخش‌های مختلف آب گفت: تحقق اهداف و برنامه‌های کمی و کیفی شرکت در کنار ایجاد رضایت و تعهد کاری در بین همکاران جزو اصلی‌ترین برنامه‌های ماست که خوشبختانه در سال‌های گذشته گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

حیدری اناری با اشاره به اقدامات بسیار مهم بخش آب استان در سال‌جاری افزود: در سال‌جاری علاوه بر تکمیل سدهای عمارت و عنبران، گام‌های بسیار خوبی در زمینه طرح‌های آبرسانی در استان انجام شده که همه این توفیقات مرهون زحمات همکاران در بخش آب است.

وی با توصیه به همکاران برای جوابگویی به موقع و قانونی به درخواست‌های مردمی ادامه داد: زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی از ۶ روز کاری در شرکت به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برگزاری ۳۱۰ جلسه رسمی در بخش آب استان در سال‌جاری را یادآور شد و افزود: طبق مستندات بیش از ۶۰ درصد از مصوبات این جلسات تا این لحظه به طور قطعی عملیاتی شده و بقیه مصوبات هم به صورت مستمر توسط همکاران در حال انجام است.

۱۰ سد بزرگ و ۴۳ سد کوچک با ظرفیت ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب‌های سطحی استان اردبیل را ذخیره می‌کنند که از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون میزان آورد سدهای استان ۲۶ میلیون مترمکعب برآورد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.