1

ثبت ۸۷ میلی‌متر بارندگی زمستانی در اردبیل

مدیرکل هواشناسی اردبیل با اعلام اینکه میانگین بارندگی زمستانی این استان ۸۵ میلی‌متر است گفت که میزان بارندگی زمستان امسال تاکنون ۸۷ میلی‌متر بوده که فراتر از نرمال ثبت شده است.

مجید کوهیدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش‌های فصل زمستان استان اردبیل در مقایسه با دوره بلند مدت پنج درصد کاهش نشان می‌دهد اما در هم‌سنجی با زمستان سال گذشته ۵۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای مشگین شهر، سرعین، انگوت، خلخال و پارس‌آباد بین یک تا ۱۰ میلی متر در مقایسه با دوره بلند مدت افزایش بارندگی ثبت شده است اما در دیگر شهرستان‌ها در مقایسه با دوره بلند مدت بارش‌ها هنوز منفی است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل یادآورشد: همچنین در شهر اردبیل از ابتدای سال آبی جاری ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد کاهش و در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کوهی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با ثبت ۸۷ میلی‌‍متر بارندگی پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در خصوص بارش‌های نرمال فصل زمستان محقق شد.

به گفته این کارشناس هواشناسی ، با توجه به ضعیف بودن سامانه بارشی که طی روزهای آتی در استان فعال خواهد بود، بارش‌های احتمالی تاثیر چندانی در متوسط بارش‌های استان نخواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین در خصوص وضعیت هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده، مناطق مختلف استان درگیر باد گرمیج خواهد بود اما از بعد از ظهر روز شنبه آسمان استان با کاهش دما و ابرناکی مواجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی روزهای منتهی به سال نو ۲ سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود که اثر آن به شکل بارش باران و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از چهارم فروردین ماه هم مناطق مختلف استان شاهد جو ناپایدار خواهد بود.