1

بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل بازدید کردند

مدیر موزه‌های استان اردبیل از بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های این استان خبر داد و در معرض نمایش قرار گرفتن آثار تاریخی به دست آمده در کاوش‌های جدید را از دلایل توجه مردم به این مجموعه‌ها اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ملکه گلمغانی زاده اصل روز سه‌شنبه اظهار کرد: امسال بیش از ۸۰۰ قلم اثر تاریخی دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی و آثار به دست آمده از کاوش‌های اخیر با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه‌های استان به نمایش گذاشته شده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

مدیر موزه‌های استان اردبیل افزود: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان میراثی جهانی و موزه‌های چینی خانه، باستان شناسی و صنایع دستی مورد توجه بازدیدکنندگان بوده و میزان بازدیدها در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

استان اردبیل به خاطر پیشینه تاریخی غنی دارای موزه‌های متعددی همچون موزه سنگ، کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی، مفاخر دینی، مردم‌شناسی و تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین، موزه باستان‌شناسی نیر، موزه باستان‌شناسی خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران دالی و خارجی است و شمار مسافران ورودی به این استان از آغاز سال ۱۴۰۳ تا امروز از یک میلیون نفر فراتر رفته است.