1

۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در مشگین‌شهر کشف شد

 فرمانده انتظامی مشگین‌شهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان ۵۰ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

سرهنگ نیکروز سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مواد مخدر در تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مشگین‌شهر در یکی از روستاهای این شهرستان کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، بیان کرد: این سوداگر مرگ در تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت مجرمانه داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: قاچاقچی دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با هدف پیشگیری از بلای خانمانسوز اعتیاد و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه سوداگران مرگ تداوم داشته و توسط پلس با جدیت و مسئولانه پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری مردم، از تلاش جهادی، همت مسئولانه و پشتکار متعهدانه پلیس در مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و اعتیاد خبر داد و گفت: مشارکت مردم در این رابطه، توفیقات ناجا را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس با تمامی برهم زنندگان آرامش جامعه به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر بدون اغماض و به طور قاطع برخورد خواهد کرد، افزود: مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و ۱۳۰ اطلاع دهند.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. آمار دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود پنج درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.