1

خانه تاریخی صادقی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

 خانه تاریخی صادقی اردبیل یادگار دوره قاجار، طی آئینی با حضور مسئولان کشوری و استانی برای احیا و ایجاد رونق اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شد و به عنوان بوتیک رستوران فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح بوتیک رستوران در خانه تاریخی صادقی اردبیل اظهار کرد: احیا و توسعه اماکن تاریخی از مسئولیت‌های مهم وزارتخانه متبوع است و خانه‌های تاریخی اردبیل که در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اند، هر کدام تاریخ و داستان خود را دارند.

حسن محمدی ادیب افزود: در استان اردبیل بیش از هشت خانه تاریخی تخریب شده یا در حال تخریب است و چهار مورد از این خانه‌ها توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در شرف احیا و رونق هستند.وی ادامه داد: احیای این بناها هزینه بر است و هر کدام، دهها میلیارد تومان لازم دارد و خوشبختانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی از سرمایه گذاران فعال بخش خصوصی برای احیا بناهای تاریخی استقبال می‌کنند.

ادیب گفت: امروز شاهد افتتاح بوتیک رستوران در خانه تاریخی صادقی اردبیل هستیم و امیدواریم بقیه بناهای تاریخی اردبیل هم به این شکل تعیین تکلیف شوند و به رونق گذاشته برگردند و این کارها به درآمدزایی و سودآوری برای سرمایه گذاران منتهی شود.

الیار عاصمی زاده مدیر و سرمایه گذار خانه صادقی اردبیل نیز در این آئین، طی سخنانی از حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل و صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی کشور قدردانی کرد.

وی گفت: این بوتیک رستوران حاصل تلاش چند ماهه همکاران برای احیای خانه تاریخی صادقی اردبیل است و امیدواریم این کار، انگیزه ای برای سایر سرمایه گذاران در جهت احیا و رونق بخشیدن به بناهای تاریخی باشد.

اجرای موسیقی ترکی با هنرنمایی گروه مجید عصری خواننده، نورافشانی در حیات و محوطه خانه تاریخی صادقی و پذیرایی از مهمانان و شرکت کنندگان از بخش‌های متنوع آئین افتتاح بوتیک رستوران در خانه تاریخی صادقی اردبیل بود.