1

مرمت صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد

 مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از آغاز عملیات مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی این مجموعه تاریخی خبر داد. 

فردین عینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات مرمت و تثبیت کاشی کاری صحن مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در استمرار مرمت‌های مستمر آن صورت می‌گیرد و با توجه به وسعت مجموعه و تعدد آثار تاریخی موجود در آن، مرمت و تثبیت بخش‌های مختلف به منظور حفظ و نگهداری اثر به طور مستمر انجام می‌شود.

او ادامه داد: مرمت کاشی‌کاری‌ها و تزئینات حیاط یا صحن اصلی با توجه به تزئینات ظریف معرق کاری دیوارها، نیاز به دقت بالا دارد و فرایندی طولانی است و مرمت بام مجموعه نیز با مساعد شدن شرایط جوی شروع خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و ایران است که از لحاظ معماری و کاشی‌کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال‌های پس از آن محسوب می‌شود و پس از وفات شیخ صفی به سال ۷۳۵ هجری قمری از سوی فرزندش، صدرالدین موسی پایه‌گذاری شده و شاه عباس، بناهای مهمی به این مجموعه افزوده و اصلاحاتی در آن انجام داده است.

این بنای تاریخی و جهانی همه ساله جزو آثار تاریخی پربازدید ثبت می‌شود و جهانگردان و گردشگران خارجی و داخلی از آن دیدن می‌کنند.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.