1

افزایش ۴۲ درصدی تردد از مرز بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال ورود و خروج مسافران به کشور از پایانه مرزی بیله سوار ۴۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود: در بهار امسال ۳۶۸ هزار و ۲۶۶ نفر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کردند که از این تعداد بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴ هزار و ۷۷۵ نفر مسافر ایرانی است.
وی بیان کرد: ۸۴ درصد ترددکنندگان که شامل ۳۰۸ هزار و ۱۰۲ مسافر می‌باشد به صورت پیاده و ۱۶ درصد نیز از طریق وسایط نقلیه تردد کرده اند.
به گفته وی، در این مدت ۹۳۷ دستگاه اتوبوس نیز از مرز بیله سوار تردد کردند که از این تعداد ۴۷۰ دستگاه اتوبوس وارد و ۴۶۷ دستگاه از مرز خارج شده است.
دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و افزود: در مدت یاد شده چهار هزار و ۷۷۹ دستگاه سواری از این پایانه تردد کردند که از این میزان ۲ هزار و ۵۰۷ دستگاه وارد و ۲ هزار و ۲۷۲ دستگاه نیز خارج شده است.
بیله سوار در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گمرک و پایانه مرزی استان در این شهرستان قرار دارد