1

تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی و هنری اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از واگذاری تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی و هنری این استان به بخش خصوصی خبرداد.

 امیر رجبی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع این اداره کل به بخشنامه دولت مبنی بر واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری مازاد استان بر اساس دستورالعمل قانونی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌ها و بخش‌هایی که امکان رونق بخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری با تامین نیروی انسانی و اعتبار فرهنگی وجود دارد رویکرد این اداره کل عدم واگذاری به بخش خصوصی است .

وی ادامه داد: در غیر این صورت با واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری علاوه بر حفظ و نگهداری ساختمان‌های دولتی شاهد کاهش سایر هزینه‌ها نیز خواهیم بود.

وی برقراری عدالت فرهنگی در استان و شفافیت در واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به موسسات را جزو اولویت‌های کاری اداره کل ذکر کرد و افزود: ارتقای شاخص‌های عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصلاح نگرش‌ها، بازنگری در فرایندها و ساختارها و افزایش نظارت‌ها امکان‌پذیر است تا اثربخشی این اداره به عینه در جامعه فرهنگی و هنری استان مشهود باشد.

وی با اشاره به این که طیف مخاطبین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار تاثیرگذار در جهت‌دهی افکار عمومی است ، گفت: ضرورت دارد تمامی کارکنان اداره در چهارچوب قانون و با نگرشی مثبت در جلب رضایتمندی و حل مشکلات و رفع موانع و تسهیل در روند صدور مجوزهای مربوطه برای این عزیزان تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.