1

استقرار نجات غریق در آب درمانی‌های سرعین قطعی شد

.مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرعین از تصویب استقرار نجات غریق و کارشناس بهداشت در مجموعه‌های آب درمانی این شهرستان به منظور امنیت و رفاه بیشتر گردشگران و مسافران خبر داد.

ایرج سپیدکار گفت: با توجه به شهرت مراکز آب درمانی شهرستان سرعین در گردشگرپذیر بودن، امروز موضوع امنیت و ایمنی بهداشتی آنها در جلسه شورای پیشگری از جرم شهرستان با حضور فرماندهی انتظامی، مدیر شبکه بهداشت، رئیس امور آب و اعضای جامعه آبدرمانی‌های شهرستان بررسی شد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز ۱۴۰۲ و تعطیلات آخر سال در این جلسه، استفاده از احیاگر و اقدامات حفاظتی در آبدرمانی‌ها تصویب شد تا گردشگران و مسافران با فراغ خاطر از این مراکز استفاده کنند.

وجود ده‌ها چشمه آبگرم معدنی با خاصیت درمانی، فرصت بی‌نظیری برای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل ایجاد کرده است و شهر سرعین با داشتن ۲۲ دهنه آب گرم معدنی و مشگین شهر با بیش از ۱۵ آب گرم به عنوان مهمترین کانون‌های آب درمانی ایران شهرت جهانی دارند و آب‌های گرم این شهرها هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به استان هستند.

.