1

مقابله با تفکرات غلط

یکی از ابزار موفقیت در ورزش مقابله با تفکرات غلط است. خودمحوری بلایی است که می‌تواند ورزش ما را با آسیب‌های جدی مواجه نماید.

هر وقت در هیئت‌های ورزشی، روح همکاری و احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر حاکم باشد موفقیت و برداشتن گام‌های رو به جلو و برخورداری از آینده‌ای روشن و سرشار از کامیابی حتمی خواهد بود.

در هیئت‌های ورزشی مبارزه با تفکراتِ غلط ناشی از خودبزرگ‌بینی، غرور، تکبر و خودستایی افراد وظیفه همه دلسوزان ورزش و علاقه‌مند به رشد و توسعه آن می‌باشد. در ورزش استان ما نیز هستند کسانی که جز خود حرف دیگری را قبول نمی‌کنند و ظرفیت کامل برای پذیرش عقاید و تفکرات مخالف با اندیشه‌شان را ندارند.

این‌ها برای رد نظرات دیگران و محق جلوه دادن خود تا می‌توانند صغری و کبری می‌چینند و بر حاشیه‌ها دامن می‌زنند تا فقط نظر خود را بر کرسی بنشانند. معمولاً آن‌ها کاری به ضرری که اقدام‌شان می‌تواند بر ورزش وارد بکند ندارند چرا که  فقط موقعیت‌شان را دوست دارند و برای حفظ حریم آن اهمیت قائل می‌شوند.به‌عبارت‌دیگر نفع خود و باند وابسته به خود را به منافع ورزش ترجیح می‌دهند.
اگر دیده می‌شود که برخی از رشته‌های ورزشی استان حال‌وروز مناسبی ندارند و در دام ناکامی‌ها گرفتار شده‌اند ریشه‌اش را باید در افکار غلط حاکم بر فضای مدیریتی آن‌‌ها جستجو کرد.