1

درخشش هنرمندان حوزه هنری اردبیل در جشنواره سراسری طنز رادیو

مسئول واحد آفرینش‌های هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: ۲ هنرمند از این استان با اجرای اثر رادیویی “بفرمایید بنشینید صندلی عزیز” در بخش مردمی دومین جشنواره مردمی طنز و رادیو کشور برگزیده شدند.

قاسم مزین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اختتامیه دومین جشنواره طنز و رادیو “زیر چتر لبخند” روز گذشته با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا، هنرمندان و جمعی از پیشکسوتان طنز با شعار “همه با هم زیر چتر لبخند” در استودیو شماره یک ساختمان شهدا صدا و سیمای مرکز برگزار شد.

وی افزود: ۱۲۱ اثر در بخش مردمی در سه حوزه اجرای لطیفه، خاطره‌گویی و کتاب محبوب من و ۱۰۷ اثر در بخش حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار بخش مردمی به نسبت سال گذشته کیفیت بیشتری داشت.

وی ادامه داد: آثار ارسالی شرکت کنندگان در قالب برنامه‌ای به نام زیر چتر لبخند از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ از رادیو صبا پخش می‌شود و کتاب اشعار طنز “بفرمایید بنشینید صندلی عزیز” اثر “اکبر اکسیر” است و شعر وانتی‌ها از این کتاب را پریسا صدائی آذر و قاسم لطفی از حوزه هنری اردبیل تهیه و اجرا کرده بودند.

او افزود: این اثر رادیویی در بخش مردمی دومین جشنواره مردمی طنز و رادیو دیپلم افتخار، تندیس لبخند و جایزه نقدی را کسب کرد و این جشنواره با هدف کشف استعدادهای جدید در حوزه طنز رادیویی هر سال برگزار می‌شود.

حوزه هنری استان اردبیل با انجمن‌ها و گروه‌های هنری، فرهنگی و ادبی در استان فعال است و رویدادها و جشنواره‌های متعددی را برگزار می‌کند.