1

مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن بهار قرآن و ماه ضیافت الهی، اردبیلی ها با برپایی مراسمی مذهبی و معنوی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، مراسم مذهبی و معنوی استقبال از ماه مبارک رمضان امروز با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، فرماندار و شهردار و اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شهری، حافظان خوش کلام قرآن و اقشار مختلف مردم در مهدیه اردبیل برگزار شد.

️ محمود صفری شهردار اردبیل در این‌ مراسم با بیان این‌که با تلاش کارکنان و همکاران شهرداری، دارالارشاد اردبیل رمضانی خواهد شد، اظهار کرد: با تلاش همکاران جهادی شهرداری، شهرمان رنگ و بوی رمضانی به خود می‌گیرد که در این راستا نصب اِلمان‌های قرآنی در میادین مختلف شهر در دستور کار است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن‌های خطی در موزه عمارت شهرداری اردبیل، تجلیل از فعالان پویش نذر نان، تخفیف در مطالبات شهرداری اردبیل به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه نهج‌البلاغه با همکاری صداوسیما در شب‌های قدر، اجرای گردشگری مذهبی از امامزادگان و توزیع بسته معیشتی در ۲۰ محله کم برخوردار به تعداد ۵۰۰ بسته به ارزش ۵۰ میلیون تومان، از اقدامات شهرداری اردبیل در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

شهردار اردبیل از نصب ویدیو وال در شب‌های قدر در محوطه بیرونی مصلای اردبیل برای پخش مراسم زنده شب‌های قدر خبر داد.

صفری ادامه داد: همچنین به مناسبت ماه میهمانی خدا، تولید سرودهای مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان، پخش انیمیشن قصه‌های قرآنی در فرهنگسراها، برپایی نمایشگاه قدس در روز جهانی قدس و برگزاری مسابقات قرآنی با محتوای فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز در دستور کار است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مختلف شهرداری اردبیل، گفت: خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا جهت الحاق به ناوگان حمل‌ونقل شهری، تملک و بازگشایی خیابان سیدصدرالدین از اقدامات بارز شهرداری طی روزهای گذشته است.

️ شهردار اردبیل افزود: طی روز های گذشته دستگاه مدرن آسفالت، غلطک و زیرسازی معابر خریداری و به ماشین‌آلات شهرداری اردبیل افزوده شد.

گفتنی است در ادامه از فعالان برجسته قرآنی شهر اردبیل تجلیل شد.