1

روستاهای زیر پنج خانوار استان اردبیل برق‌دار می‌شوند

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در سال آتی همه روستاهای زیر پنج خانوار این استان با استفاده از پنل‌های خورشیدی از نعمت برق بهره مند می‌شوند.

حسین قدیمی در سخنان بین صلاتین نماز جمعه خلخال اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: برای برق‌دار شدن روستاهای زیر پنج خانوار استان اردبیل راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در دستور کار این شرکت قرار دارد و با اجرای این طرح، جمعیت روستایی بهره مند از نعمت برق استان اردبیل به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برای افزایش توان تولید در سال های گذشته اقدام به کمک به راه اندازی ۳۲ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و ضعیف و ارتقای اقتصادی آنها کرده است.

قدیمی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری بسیج سازندگی راه‌اندازی ۳۲۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی در دستور کار این شرکت در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

وی در ادامه اجرای ۱۲۵ کیلومتر شبکه تبدیل سیم های مسی به کابل خود خودنگهدار ، برق رسانی به منطقه نمونه گردشگری ازناو،پروژه در حال احداث پل معلق ،سد نساز در بخش خورش رستم، مانور اقدام فراگیر برای تقویت شبکه بخش های خورش رستم و شاهرود، راه‌اندازی بیش از یک هزار دستگاه چراغ برق جدید و تعویض بیش از ۱۰ هزار لامپ روشنایی معابر را از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان در شهرستان خلخال در سال جاری ذکرکرد.

قدیمی همچنین از ادامه ارتقای برق مناطق مختلف شهری و روستایی خلخال با استفاده از اجرای طرح کابل خودنگهدار، راه اندازی ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی جدید و همچنین اصلاح یک هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر را از برنامه‌های سال آتی این شرکت در خلخال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه ۲۳۰ کیلو ولت خلخال و احداث ۱۷ کیلومتر خط انتقال ۲۲۰ کیلو ولت ظرفیت استفاده از ۱۲۵ مگاوات آمپر برق در این شهرستان فراهم شده و با این کار برق پایدار ۲۰ سال آینده مورد نیاز بخش‌های مختلف خانگی ، صنعتی و کشاورزی در منطقه جنوب استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: برای تامین برق پایدار ۴۲ هزار مشترک برق شهرستان خلخال ۴۴۴ دستگاه ترانس هوایی نصب و راه اندازی شده و از هم اکنون ۱۴۴ روستای بالای پنج خانوار خلخال از تسهیلات برق بهره‌مند هستند.