1

فضول‌باشی و میرشاد ماجدی

گاهی از این مسئولین فوتبال حرف‌هایی به گوش می‌رسد که دل آدمی را می‌لرزاند. چنان قیافه‌ی حق‌به‌جانبی می‌گیرند و از مقررات حرف می‌زنند اون طرفش ناپیدا. نمونه‌اش میرشاد ماجدی، زمانی که برای رسیدن به ریاست فدراسیون تلاش می کرد معتقد بود که همه رؤسای استان‌ها را با خودش همراه کرده‌است، برای آن‌ها سنگ تمام می‌گذاشت، باعجله و تحت هر شرایطی انتخابات را برگزار می‌نمود، او می‌پنداشت که با کمک آن‌ها می‌تواند رئیس بشود ولی نمی‌دانست که در این دوره و زمانه آدم‌فروشی آسان‌تر و معمولی‌تر از هر اقدامی است، او باور نداشت کسانی که برای عبور خرشان از پل قربان و صدقه می‌رفتند نامردی پیشه می‌کنند و همه قول و قرارها را زیر پا می‌گذارند.

حالا این آقای ماجدی می‌گوید که پاداش‌های جام جهانی هیئت رئیسه فدراسیون قانونی بوده‌است. عجب دفاع جانانه‌ای از نعمتی که نصیب شان شده و پولی که به حساب‌شان واریز شده‌است. آزاردهنده‌تر از همه ادعاها ربط دادن انتقاد از دریافتی‌های هیئت رئیسه با تخریب فوتبال است. با این سرنوشتی که بر فوتبال ما حاکم شده و با این افرادی که برای این رشته تصمیم‌گیرنده شده‌اند در مقابل آن کوچه‌ای دراز و تاریک و کم‌نور قرار گرفته که نجات پیدا کردنش به این زودی‌ها بعید و غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

گفتم: فضول باشی شب عیدی باز چه خبر شده‌است. بنده خدا راست می‌گوید، بیچاره‌ها برای خدمت به فوتبال شب و روز نمی‌شناسند، حالا چندرغازی خودشان تصویب کرده و دریافت نموده‌اند آیا گناه کرده‌اند؟ اگر اقدامات و تصمیمات به‌موقع و انقلابی آن‌ها نبود آیا می‌توانستیم آن نتایج را در جام جهانی بدست آوریم؟ اگر میرشاد ماجدی‌ها در قطر حضور نمی‌یافتند و با هزینه بیت‌المال بر روند بازی‌ها نظارت نمی‌نمودند در مقابل انگلستان گل‌های زیادی دریافت نمی‌کردیم؟ به برکت حضور ماجدی‌ها و دیگر یاران و دوستان سه شکست نصیب فوتبال ایران شد. بی‌خود و بی‌جهت از پاداش‌ها نگویید و فوتبال این مملکت را تخریب نکنید.

فضول‌باشی نگاهی نفرت‌انگیز انداخت و با عصبانیت گفت: از این پاداش‌ها به شما هم چیزی رسیده که این‌چنین دفاع می‌کنی؟ حرف برای این قبیل پرداختی‌ها زیاد است، تازگی‌ها ادعا می‌کنند که به‌دنبال هیئت‌رئیسه، اعضای مجمع نیز از خوان گسترده فوتبال بهره‌مند شده‌اند. گناهش گردن کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند. خلاصه وقتی این حرف‌ها را می‌شنویم تازه می‌فهمیم که چرا هر کسی که انگشت کوچکش را به فوتبال و مدیریت بخش‌های مختلف آن وصل می‌کند دیگر راضی به دل کندن از آن نمی‌شود.

گفتم: به اعضای مجمع هم نباید نازک‌تر از گل چیزی گفت چرا که هر کلمه در نقد آن‌ها ضربه به فوتبال این مملکت به حساب می‌آید. مواظب گفته‌هایت باش و این‌قدر بی‌گدار به آب نزن.

گفت: حالا گوش کن، ماجدی را که گفته پاداش حقش بوده حتماً به‌خوبی می‌شناسی، خدمتی که او به فوتبال اردبیل کرده فراموش‌نشدنی است. جریان بازی تیم شهرداری و خونه به خونه بابل به قضاوت تورج حق‌وردی از حافظه تاریخی فوتبال این منطقه پاک شدنی نیست و یا برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت استان در تالار عروسی و با سرعتی نور و تعیین تکلیف مدیریت فوتبال استان همه‌اش نشانه‌ای از توانایی‌ها و محق بودن وی و دوستانش برای گرفتن پاداش‌های میلیونی است. اما تو هم راست می‌گویی در جایی‌که با اختصاص این پاداش‌ها آب از آب تکان نمی‌خورد ماجدی‌ها حق دارند که دست پیش ‌گیرند تا پس نیفتند.