1

تیم‌های عاریتی؛ تجربه‌ای ناموفق

هفته بیست و هفتم لیگ آزادگان امشب با انجام هفت دیدار پیگیری می شود.

روزی که رئیس هیئت فوتبال استان  از حضور یک تیم با نام اردبیل در رقابت‌های فصل آینده لیگ آزادگان خبر داد به سرنوشت این لیگ حساس شده و آن را پیگیری می‌کنیم.

با بررسی شرایط ۱۷ تیم حاضر در رقابت‌ها، فقط شرایط خوشه طلایی به ادعای هیئت فوتبال استان نزدیک به نظر می‌رسد. این تیم از نظر میزبانی “آلاخون‌ والاخون” است. به دلیل نبود زمین استاندارد در ساوه، دست‌اندرکاران تیم برای میزبانی تاکنون شهرهای مختلفی چون قم، اراک و کاشان را معرفی کرده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها، تا چند هفته قبل این تیم در قم از میهمانان پذیرایی کرده و گویا امروز در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌ها در اراک میزبانی می کند.

خوشه طلایی در میانه جدول رده‌بندی قرار دارد و نگرانی از بابت سقوط به رده پایین لیگ را ندارد ولی در ۷ ماه گذشته بازیکنان دریافتی نداشته‌اند و به‌خاطر همین مشکلات بوده که در دیدار با شمس آذر قزوین نیز به میدان نرفته‌اند.

برخی‌ها معتقدند به دلیل مشکلات مالی، مالک تیم به‌دنبال جذب کمک مالی از مناطقی است که تمایل به میزبانی رقابت‌های خانگی این تیم را دارند.

اگر این ادعا صحت داشته باشد الگوی جدیدی از تیم‌داری، میزبانی و فخر فروشی برای داشتن یک تیم در لیگ یک ارائه خواهد شد.

شرح یک چنین وضعیتی ساده و آسان است. مالکیت تیم در اختیار منطقه‌ای دیگر بدون کوچک‌ترین دخالت در امور آن توسط استان اردبیل، در اختیار گذاشتن امکانات استان و کمک مالی به تیمی که استان و فوتبال اردبیل نقشی درامور مدیریتی آن نداشته باشند.

آیا پذیرفتن چنین شرایطی می‌تواند مفید به حال‌وروز فوتبال ما باشد؟ آیا درد فوتبال ما با میزبانی از تیم استانی دیگر قابل درمان خواهد بود؟

امید می‌رود به همت همه مسئولین و همچنین دست‌اندرکاران فوتبال استان، روزی را شاهد باشیم که از خود استان در سطوح بالای لیگ نماینده داشته باشیم.

ورزش اردبیل از تیم‌های عاریتی اصلاً تجربه‌ی خوبی ندارد.  لیگ دسته یک و حضور تیم عقاب تهران به نام اردبیل در رقابت‌های والیبال هنوز از یادها نرفته است.