1

دست‌های گره‌گشا و شمیم مهر

دست‌هایی که گره‌گشایی می‌کنند و برای چشم‌های منتظر و دردمند، یاری می‌رسانند و کسانی که وجود خود را تکیه‌گاهی برای بی‌پناهان قرار می‌دهند، آزمون بزرگی را با موفقیت و سربلندی پشت سرمی گذارند.

آن‌هایی که امکانات‌شان را در جهت رفع گرفتاری‌های ناتوانان و نجات بیماران دل‌شکسته و نیازمند از مشکل و بحران قرار می‌دهند بارقه حیات را در دل‌های محرومان پدید می‌آورند و آن‌ها را برای زندگی و نفس کشیدن پشتیبانی می‌کنند کار خداپسندانه‌ای انجام داده و نشان می‌دهند که بر حدیث “دنیا مزرعه‌ی آخرت است” به‌خوبی توجه کرده و از کنار آن بی‌تفاوت عبور نکرده‌اند.

شکرانه بازوی توانا

بگرفتن دست ناتوان است

مشاهده گام‌های امید آفرینی که در جهت تسکین درد دردمندان و تأمین رفاه بیماران ناتوان برداشته می‌شود انسان را برای قدردانی و تعظیم در مقابل آن‌هایی که توانمندی‌های مالی و مدیریتی خود را برای کاستن از صفحات قطور مصیبت‌زدگان به کار می‌بندند مجبور می‌کند.

اقدام مناسب و کم‌نظیر شمیم مهر در اردبیل و همت والای خیرین و جان‌فشانی مدیریت مجموعه برای تسکین دل‌های سوخته و گستردن فضای رأفت و مهربانی در حیات سرشار از استرس آن‌ها با کدامین جملات و کلمات قابل توصیف هستند.

در روزگاری که خیلی‌ها برای بهره‌برداری‌های مختلف، انسانیت، اخلاق و مروت را زیر پا می‌گذارند و در فضایی که زیر آب‌زنی و رفتارهای خارج از دایره جوانمردی آزاردهنده می‌شود خواندن دفتر اندوه مصیبت دیدگان و شنیدن آوای غمگنانه آن‌ها چه روحیه بخش می‌شود.

این‌که هرروز خبر جدیدی از تکمیل و تجهیز مراکز و آزمایشگاه‌های آن به گوش می‌رسد و در هر مناسبتی عملکرد مناسب و خداپسندانه خیرین چهره خود را نشان می‌دهد و وقتی عده‌ای فارغ از هرگونه خودنمایی‌ها و صف‌بندی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها به فکر خدمت بی‌منت و در اندیشه جلب رضای پروردگار هستند، به راحتی می توان به بزرگی اقدامات جمعی عاشق صادق پی برد.

امیدواریم این تلاش‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و تعریف انسانیت و مردم‌داری در عمل، همچنان ادامه داشته باشد. آرزو می‌کنیم که پرچم دست‌های گره‌گشای خیرین و دست‌اندرکاران شمیم مهر با عنایت و توجه پروردگار، همیشه و همواره در اهتزاز باشد. ان‌شاءالله.