1

۱۱ سد استان اردبیل برای توسعه گردشگری آبی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت آب منطقه ای اردبیل از برنامه ریزی برای اجاره ۲۰ ساله ۱۱ سد استان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری آبی در این استان خبر داد و گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در این سدها تا ۳۰ فروردین ماه امسال اسناد خود را به شرکت آب منطقه‌ای تحویل دهند.

کریم قرایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای شیوه‌نامه فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، مخزن و اراضی ۱۱ سد استان اردبیل جهت انجام فعالیت‌های گردشگری بصورت اجاره ۲۰ ساله به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: سدهای یامچی و سرخاب در محدوده شهرستان نیر، سدهای سبلان و احمدبیگلو در مشگین شهر، سد سقزچی در نمین، سد بفراجرد در خلخال، سد تازه کند در انگوت، سد گیلارلو گرمی، سدهای گیوی و لیکوان در کوثر و سد نئور در اردبیل سدهایی هستند که جهت سرمایه گذاری به متقاضیان بصورت اجاره واگذار می‌شود.

قرایی با بیان اینکه فراخوان مزایده عمومی این سدها از طریق نشریات سراسری اعلام شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاران و متقاضیان می‌توانند تا سی ام فروردین ماه اسناد خود را تحویل دفتر قراردادهای شرکت بدهند.

مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: بخش آب استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه و کم نظیری است که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بکارگیری توانمندی این بخش، می‌توان شاهد توسعه فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی در این بخش بود.

وی افزود: سدها، تاسیسات آبی و آب‌های معدنی استان ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری هستند که شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد این ظرفیت‌های کم نظیر اشتغالزایی را با راهکارهای بسیار مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

قرایی با اشاره به ارائه برنامه‌های حمایتی سرمایه‌گذاری‌ در بخش آب استان گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا زمینه برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و ورود سرمایه بخش خصوصی به منطقه فراهم شود.

مدیرسرمایه گذاری و تامین مالی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با اشاره به ظرفیت بالای استان در بحث منابع و تاسیسات آبی اظهار کرد: با وجود ذخایر ارزشمند منابع آب در استان و ظرفیت‌های کم نظیر آب های گرم معدنی در سطح استان، باید برنامه ریزی مدونی جهت توسعه گردشگری آبی در استان تدوین شود و شرکت آب منطقه ای اردبیل از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش استقبال می‌کند.

در استان اردبیل ۱۰ سد بزرگ و ۴۲ سد کوچک احداث شده است که در بیشتر آنها زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری آبی وجود دارد.